språkval

Hejsan! 
 
Idag så har det varit en hård och stressig tisdag som vanligt. Vi hade islamprovet, äntligen är det gjort. * pust * ja, nu är det gjort och jag gjorde mitt bästa, men jag är absolut inte intresserad, så då blir det jobbigare. Men som sagt, nu är det gjort. 
 
Har ju funderat en del på språkvalet nere på valla. Jag vill ju gärna satsa på tyskan, men det är väldigt svår grammatik och uttalet är super svårt. Och jag vet inte hur länge det håller i sig, som jag tycker att det är roligt. På valla är det ju hårdare. Men jag har även en tanke på engelska fördjupning, för ja, engelska har man ju mest användning för när man är utomlands och det är det internationella språket som nästan alla kan, så det är ju väldigt viktigt att kunna grunderna. 
Så för mig är detta ett väldigt stort val. Men, ska ta och tänka efter en extra gång. Men tyskan, jag vet inte, men jag vill verkligen kunna det, men samtidigt inte. Haha, låter säkert konstigt. 
 
Apptips!
Har ju faktiskt laddat ner en app där man lär sig tyska, grammatik, stavning och uttal. Appen heter " fabulo " och den är riktigt bra, mycket roligare än att läsa i böcker eller på datan. Tror att det finns till andra språk också, spanska och osv.
 
 
 
Men det var allt jag hade att säga, så vi ses väll imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0