djurplågeri

Idag tänkte jag prata lite om djurplågeri, för ja, det finns överallt, även här i Sverige. Och innan jag börjar så är detta MINA åsikter, för jag har väldigt starka känslor för sådant.
 
Angora kaninerna har ju en väldigt tjock och mjuk päls, som ni säkert vet. Kaninerna nere i Kina sitter i jätte små gallerburar och väntar på att deras päls ska bli avryckt. De sätter fast de stackars angora kaninerna i alla fyra tassar och drar av pälsen, och kaninen skriker och de har ingen päls kvar efter detta. Sedan gör man kläder av pälsen och levererar det hit och säljs i våra klädbutiker. Detta gör mig så sjukt upprörd, jag menar varför just dra av pälsen när det finns klippmaskiner? jo, för att pälsen blir mjukare då, men alltså, spelar det egentligen någon roll hur mjukt det är? Kan dom inte bara klippa pälsen, för det skadar ju inte kaninen? Blir så himla arg, tänk er, att hälften av kaninern är honor, givetvis parar de dom och så föds det små angorakaniner som får växa upp med detta, som får lida genom hela sitt liv bara för sin underbart mjuka päls. Och så köper vi sådana kläder utan att ens veta om det. Jag har tre tröjor som det är angora i, utan att ens veta om det innan. 
Det jag tror att vi kan göra är att läsa på den lilla lappen på vänster sida av kläderna innan vi köper dom, om det är en sådan som jag, så köp inte tröjan. För det är väl det vi kan göra för att stoppa detta.
 
Elefanter och noshörningarna jagas för deras mycket värdefulla och dyra horn och betar. Det är en massa tjuvjägare som är ute efter pengar och därför åker de runt och skjuter både elefanter och noshörningar som sedan säljs vidare och köps av turister för mycket pengar. När tjuvjägarna avlossat skottet skär de bort betarna/hornen och lämnar de kvar blödande ,om inte det så har de ju inget att förvara sig med vilket leder till att något annat djur äter upp dom och allt är pågrund av tjuvjägarna. så idiotiskt, jag menar varför ska man göra vad som helst för pengar? om vi inte stoppar detta så kommer ju elefanterna och noshörningarna inte att finnas mer. Det är ju hemskt, jag menar, varför göra det?
 
På youtube har det varit många idioter som lagt upp videos på när de plågar djur. Det jag har hört mest av är när de binder ihop en kanins tassar och tänder eld på den och låter den plågas till dötts. Alltså fy fan vad jag bli berörd av det, och det värsta är väll att personer, oftast minde kollar på det och gör samma saker, som att rycka isär grodor och döda humlor osv. Alltså, många yngre påvärkas av undomar eller till och med vuxna människor som håller på med sådana här saker. som t.ex när man tränar kamphundar . De slår dom och gör dem aggresiva, för hunden blir ju givetvis rädd och försöker försöker försvara sig. Men det är ju inte alltid som det går, ett litet djur vet väll inte så mycket om världen, den tvingas att lyda och bli inlåst utan att ens veta det. För ja, ett djur vet inte hur idiotiska och beroende månniskor kan bli av pengar. Hur skulle världen se ut uten pengarna, kanske det inte skulle finnas något djurplågeri?
 
Iallafall, hoppas att ni förstår mig och att detta är vad jag tycker och känner.♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0