Tävlingsresultat - Frykstadhöjden 9/5

Hejsan!
Tävlingsdag idag igen, den första utomhus tävlingen för min del. Idag hade vi tur med vädret och solen sken i lagom temperatur uppe vid Frykstadhöjden i Kil. 
Idag blir det lite tävlingsresultat som jag tänkte dela med mig av, goda insatser idag blev det också!
 
Helix: 
Min haniga fiffilur.. att du inte kan koncentrera dig på banan? Mitt lilla tålamodsarbete är nyttigt för både dig och mig, men ibland så vill man bara att du ska fokusera. 
Jag blir givetvis inte arg på honom och klandrar honom inte alls, han har problem med sin hanighet och är dessutom ingen hoppkanin egentligen. Han är somsagt ett roligt "projekt" att jobba med och vi utvecklas båda två genom det. 
Han gick fint i grunden och kom i mål på 3 fel på relativt god tid, men med lite hanighet (inte så mycket som det brukar vara, men lite blev det ändå.) och fick då även hoppa finalen ( bedömning B ) som gick stålande! han gick på nolla och hade fint flyt hela vägen trots att det var krokig bana. 
Helix fick felen 3+0 och det ledde till en 6/6 plats. 
 
Andy:
Min lilla förhoppning, min enda "hoppstammare", min satsning i hoppningen och det arbete som går allra enklast att utföra. Det är min lilla Andy som spökar bakom orden. Underbar kille,duktig på att hoppa hemma och har deltagit i en tävling hittills. Klart att jag har förväntningar på denna kille och de går igenom!
Han gick väldigt fint i grunden och kom igenom på 0 fel, givetvis med en lycklig Linnea i snörets ände! (;
Han gick magiskt, bokstavligt talat, i finalen. väldigt hindersökande och hoppar stort, nästan lite harlikt? Han kom iallafall i mål på nolla där också. Jag hoppade av glädje redan då! 
Andy gick på 0+0 och det ledde till en 1/6 plats!
 
Jag är väldigt nöjd med resultaten och Andy ska få debutera lätt den 23/5, hur det går då får vi se!
 
Bye!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0