Tävlingsresultat - Frykstadhöjden 23/5

Idag var det en mycket fin tävlingsdag uppe på frykstadhöjden. Med ett perfekt väder och bra resultat i både mini och lätt blev det en lång med uppskattad tävlingsdag i Kil, tyckte både jag och ninisarna!
 
Med en oerhört stolt matte kommer jag nu dela ut ( vad jag tycker är.. ) bra resultat från denna tävling.
 
Helix: 
Somsagt är detta som åkatrektionen Helix på liseberg, mycket upp och ner och ibland mycket fart och ibland mindre.. om man säger så, tycker jag namnet är alldeles utmärkt till denna herre (;
 
Han gick väldigt fint, för en gångsskull, ett hinder petande han ner ( väldigt slarvigt av honom tycker jag. ) och två slarvfel med att hoppa för kort och komma för nära var osakerna. Han kom i mål på 3 fel och med okej fart. Eftersom vi körde bedömning B så gick han till omhoppningen. 
I finalen gick han skitfint där också, finare flyt och lite mer fokus gav honom en bra tid och även en nolla!
Helix's insats resulterade i en 3/6 plats, som är hans bästa placering hittills!
 
Andy: 
Andy skulle debutera lätten idag. Nervöst var det, men det kändes bra. Vi hade vunnit minin på hans andra tävling, klart att han är redo för lätten nu?
 
I Lätt 1 vart det en segis start, men efter ett par hinder kom flytet igång rejält. Tyvärr fick han med sig en bom bland de sista hindren, så det räckte inte till någon final för honom.
Andy gick på 1+ - och kom på 19/38 plats!
 
I Lätt 2 lät jag honom springa på själv och försökte att inte röra eller putta på honom så mycket. Han hoppade fint, men tyvärr lite slarvigt på 4 fel, men med väldigt bra flyt vilket gjorde mig otroligt glad!
Med dessa 4 fel räckte det inte till en final omgång. 
Andy gick på 4+ - och det ledde till en 33/38 plats.
 
Wild heart Clare: 
Efter att ha bott en vecka hos oss har hon visat mycket hoppande och mycket fart på träningar så fick hon debutera sin första mini med mig. 
 
Hon var jättefin på banan, hon hade realtivt fint flyt ( bra för att vara hennes första. ) och hoppade bra. Hon hade lite problem med de lite längre hindren. men det ska nog gå att fixa!
Hon kom iallafall i mål på bra tid och med 3 fel. 
 
Hon fick hoppa finalen och där gick hon bättre. Hon hoppade, hindersökande med fint flyt över hindren. Hon fick tyvärr med sig en bom på ett av de längre hindren men hade bättrat sig!
Lillans insats i dagens tävling resulterade i en 4/6 och hon gick på 3+1 fel! 
 
Jag är väldigt nöjd med alla resultat i dagens tävling!
 
Bye!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0