Tävlingsresultat - Skattkärr 14/3

Hejsan!
Just nu ligger jag och slöar vid datan efter att  ha haft en kall men vacker tävlingsdag i Skattkärr's ridhus, anordnat av bästa hemmaklubben VKH. 
Måste förresten ta och besöka lite andra klubbar i Sverige och hålla lite mer koll på vilka lite större tävlingar som ska arrangeras iår, men först måste jag få upp kaninerna i iallafall lätt, så ännu mer träning blir det :)
 
Nu tänkte jag iallafall skriva lite mer om hur det gick på denna tävling!
 
Helix:
En kanin man aldrig riktigt vet hur det ska gå med, antingen så blir det väldigt hanigt och skvättigt eller så blir det ett riktigt stjärnskott man får se. Man kan aldrig förutspå denna herres resultat och kapacitet på tävling eller träning. 
Jag gick med honom innan och han kändes bra och pigg i kopplet, vilket gjorde att jag kände mig lite mindre nervös och lite lugnare. 
Så väl på banan blev det helt okej resultat. Han gick väll relativt fint ( utan att vara besvärligt hanig ) men fick med sig 3 bommar, men fick hoppa finalen eftersom vi körde bedömning B i minin. 
I finalen blev det väldigt hanigt då jag hållt på med Andy innan. Jag kände mig lite smått nervös, men jag kämpade på med honom iallafall. Han var hanig, men kom i mål på 2 fel med en sliten matte, hehe..
Helix resultat ledde till en sjätte plats av sju möjliga.
 
Brave Heart Andy:
Andy har hoppstam och jag kände mig lugnare då. Han är en riktig klippa ( när han har tränat hemma och borta ) och ger goda resultat. 
Han var osäker i selen, hoppade försiktigt fram men fick ett bra flyt när vi gick på tävlingsplatsen. 
På banan hoppade han fint, han gick på 3 fel i grunden och jag är nöjd då det var debut för hans del. 
Även Andy fick hoppa finalen, med fint flyt, stora språng och en enorm självsäkerhet kom han i mål på 0 fel. 
Andys resultat ledde till en femte plats av sju möjliga. 
 
Måste säga att utvecklingen för dem går uppåt och de är ju inte så gamla ännu, men ska snart kunna hoppa upp i andra klasser!
 
Nej, nu blir det väll att slå på ett avsnitt av animeserien "Death Note" innan jag ska ta och krypa ner. 
 
Bye!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0