hoppningsuppdatering - träning hos Isabella.

Hejsan!
Just nu ligger jag och slöar i sängen tillsammans med Hennry och kollar på lite kaninhinder och tillbehör. Det är främst selar jag kollar på, men även skålar och andra tillbehör, vi får se om jag hittar något. 
 
Igår var jag, Lovisa och Wilma hos Andys uppfödare, Isabella, för att hoppträna kaninerna lite och få lite tips och råd för att utvecklas i hoppningen och så kollade vi ju givetvis på Paloma ( kaninungen vi ska köpa ) och resten av kaninungarna, super söta!
Så nu tänkte jag berätta om hur det gick för Andy och Helix som tränade igår.
 
Andy:
Andy var väldigt duktig, han klarade av både rak mini och krok mini, som vi inte hoppat tidigare. Han fick fint flyt och var inte sådär bråkig eller hanig som jag trodde att han skulle vara. 
Han hoppade väldigt fint, han lyfte ordentligt på tassarna och sprang på emellan hindren. Han koncentrerade sig och brydde sig inte om de andra hanarna ( vi hade bara hanar med oss ).
Felen han fick var enbart slarvfel, och jag är väldigt stolt över honom och hans insats. 
Efter denna träning hos Isabella har jag sett hur mogen han är och har därför bestämt mig för att Andy ska få debutera mini den 14/3. 
 
Helix: 
Här hade jag väll inga större förhoppningar då jag vet hur helix är, hanig och bråkig. 
Första omgången blev han lite skrämd och ofokuserad, men andra omgången så gick det hur bra som helst. Han hoppade på mellan hindren och uppförde sig riktigt bra, han tog i och han visade stort engagemang på banan, underskatta aldrig helix! 
Han hoppade enbart rak mini och han skötte sig fint, 2-3 fel blev det oftast. Han har verkligen växt sen förra gången vi hoppade hos Isabella ( när vi hämtade Andy ) och trots han är tonåring så fungerar det bättre. 
Efter denna träning hos Isabella har jag sett mer mognad och förstånd och har därför bestämt mig för att helix ska hoppa den 14/3. 
 
Jag har valt att inte ta med Hennry då vi inte tränat jättemycket och att det blir för kallt för honom som är inne kanin. Han kommer dock få följa med till nästa tävling i Frykstahöjden, Kil, vilket är årets första utomhustävling, wiieee!
 
Nej, nu ska jag ner och plugga till biologiprovet tills imorgon och sen å blir det nog tv mys med familjen. 
 
Ha det bra!
 
Helix debuterar mini första gången! 2/11-14
 
Utomhusträning! hösten-14.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0