hoppningsuppdatering - nu kör vi igång igen!

Hejsan hejsan!
Just nu sitter jag här framför datorn och kollar vilka kaniner jag ska anmäla till nästa tävling, dricker oboy och njuter av morgonen.
Det var ett tag sen jag skrev om kaninerna, då hoppningen legat lite på sidan under denna vintern och jag har inte känt mig riktigt så taggad på att hoppa. 
Så nu tänkte jag berätta om hoppningen, tävlingar och lite allmänt om kaninerna. 
 
Helix:
Helix är en riktig bergodalbana, ibland kan han hoppa gränslösa höjder och ibland så förstår han inte alls, vilket är väldigt synd då han är en väldigt fin hoppkanin och är väldigt muskellös. 
Efter resan så är det planer på kastrering på den pojken. Det blir jobbigt för honom när han stressar upp sig i buren och är så besatt och skvättig. Dessutom så kanske det går bättre i hoppningen, då det blir lite mindre sniff och skvätt, vilket är ett plus för matte ;) 
Han ska eventuellt med på mini 14 mars. 
 
Andy
Andy har nu blivit en riktig hane och har lätt för att tappa koncentrationen och blir irriterad på hindren, och på andra hanar, puuuhh. Han har vuxit så fort, och vi får se hur det blir med honom, om han får bli kastrerad till sommaren eller om han får fortsätta att vara hanig. 
Han är hur go som helst, en riktig gosegris. Han är väldigt renlig och är en prydlig liten herre, synd att han har fel färg, han skulle passat bra till utställning! 
 
Hennry
Hennrys hoppning har jag lagt på hyllan, då det blir kallt åt honom utomhus. Men nu när våren är påväg så har jag tagit upp det igen. Han tycker ju att hoppning är roligt och kommer ihåg mycket av det han lärt sig, han är en riktig kung.♥
När han inte får hoppa får han springa lös i mitt rum med fri tillgång in i buren igen, det uppskattas, han gillar verkligen att vara med. 
Han ska eventuellt med på mini 14 mars. 
 
Mini-Muffins: 
Oj, det var längesedan jag och muffins hoppade tillsammans och det beror på tidsbrist och att jag satsar mer på hanarna just nu. 
Muffin fritidshoppar 5-15 cm och har hittills inte startat i någon tävling. 
Jag tänker nog inte anmäla honom till mini, då vi inte hoppat på länge och måste komma upp igen och träna. 
 
Lalle-Lakrits & Mandel
Här har vi då mina små pensionärer, Mandel har inte hoppat och har aldrig tyckt det varit roligt ( de gånger jag provat ) och Lakrits orkar helt inte hoppa längre, han är trots allt 5 år gammal och vill koppla av just nu. 
Idag ska jag nog ta dessa på promenix, bara en kortis, medans jag hoppar med de andra. Lite frisk luft har de nog inget emot :) 
 
Nej, nu ska jag gå ut i stallet och hoppa med kaninerna, sen så ska jag plugga till ett prov som jag ska ha på fredag och sen så är det väll bara att slappa resten av dagen. 
 
Hejdå!
 
Jag och Hennry sommaren 2014.♥
 
Titta vilken fin herre ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0