tävlingsresultat - Henry & Lakrits

Hejsan igen!
Just nu sitter jag här och pustar ut efter denna långa och kaniniga helg med mycket att göra och med mycket kaniner som innehåll, kan ni lista ut vad detta inlägg kommer handla om? ;)
Mycket kaniner och plugg, det har min helg bestått av. En riktigt intensiv helg och jag har alltid haft någonting att göra, och det gäller även kaninerna som har varit med och deltagit i allt jag gjort. 
 
Igår var jag på kurs i Borgvik med Lakrits och Henry och det gick faktiskt riktigt bra. Jag lärde mig en hel del om hoppningen, tävlandet och kaniner överhuvudtaget. Båda killarna var väldigt duktiga och det gick faktiskt jättebra med några små fel. 
Kvällen avslutades med en liten tävling i miniklass och där tävlade jag med lakrits medans Henry fick återhämta sig lite. Jag och Lakrits fick 1 litet fel, han kom lite för nära och lyfte inte ordentligt på bakbenen. Men jag är ändå jättenöjd med resultatet. 
Efter kursen kom jag hem med två sovande kaniner, trötta och slitna, precis som matte..♥
 
Idag så var vi på tävling igen med kaninerna på Frykstad idrottsplats. Det gick så bra på både framhoppningen och inne på banan. Jätteduktiga!
Henry och Lakrits fick till riktigt bra rundor, måste jag säga, även fast kursen dagen innan var en utmaning och var lång, levererar de varje gång, mina små änglar.♥
Riktigt fina och pigga niner inne på banan, även för Wilma och Isa gick det strålande.
Nu är ni säkert sugna på lite resultat! ;)
 
Resultat:
Henry gick väldigt fint och fick 2+1. Han gick fint på både framhoppningen och inne på banan, men han gjorde det lite osäkert och hade lite för segt flyt, men det gick till en 7/10 placering. Jag är riktigt nöjd med hans resultat, om man tänker på att han hade fått ett rejält pass igår och presterar såhär idag, och så är det ju första gången också. Toppen bra, Piggy!
Lakrits gick verkligen fint idag och fick 1+0 och fick tyvärr med sig en bom över ett av de sista hindren. Han var väldigt pigg idag, men lite seg i början på framhoppningen, men det gjorde absolut ingen skillnad. Eftersom det gick så bra, speciellt på finalomgången då han hade väldigt fint flyt. Hans poäng räckte till en fjärde placering och honom är jag också väldigt nöjd med, bra jobbat Lakrits!
 
Jag är så nöjd med resultaten, första gången och de är så säkra. Så fantastiskt fina och grymma.. Wow. Ni är ju allt för bra. mina fina fina fina killar..♥
Nästa tävling är 5 oktober och jag antar att jag ska dit då med Isa. Men innan det så ska det tränas och motioneras för fullt. :)
 
 
Haha, bliden är ju allt för söt.♥
 
Finaste Lalle.♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0