Stockholm och uppdatering

Hejsan!
Idag har det varit en helt vanlig måndag som flytigt på bra. Jag har varit hemma några timmar och kände att det var dags att uppdatera er lite eftersom det var några dagar sedan sist. 
 
Alla nationella i sexan är nu överstökade, vi gjorde det sista i onsdags och nu behöver jag vänta ända tills nian innan jag behöver göra de hemska proven igen. Så skönt!
Proven var i biologi och det var det jag ville ha i nationella. Fysik och kemi är inte riktigt min grej, och speciellt inte teknik. Det är alldeles för komplicerat för min smak. 
 
Henry får lagom mycket tid om dagarna faktikst. Ibland när jag känner att läxorna tar över lite, brukar jag ta en paus och ta upp honom en stund. 
Tråkigt nog så finns det ingen tid till hinderhoppning nu, det är dåligt väder och tiden räcker inte till.
Och ja, man kan hoppa inomhus också, men varken jag eller henry tycker att det är roligt. Ute ska det vara enligt oss. Det känns mycket somrigare och mysigare att hoppa utomhus, speciellt när solen skiner och man inte har några aktuella läxor. 
 
Nu börjar nedräkningen till Stockholm, och för er som inte visste det, ska jag och resten av familjen tillbringa en hel helg i Stockholm. Första dagen är det maskinexspo och titta gå och titta på maskiner hela dagen, samt en motorcirkus som vi såg förra året också. På kvällen blir det kanske en liten tur på stan och dag nummer 2 blir det en marknad i malmöping.  
Det är riktigt kul att bara åka iväg sådär med familjen, och bara hitta på något. Man behöver inte åka speciellt långt, man behöver bara hitta något hotell och t.ex ta en weekend någonstans. 
Vi hittar på sådana utflyckter lite då och då, vi brukar t.ex bara ta en weekend i Stockholm för att umgås och se något nytt. 
För er som undrar, så ska Peppi givetvis med. Vi har hittat ett hotel som man får ha med sig hund på. 
Smidigt och bra, och det ska bli roligt att hon också följer med och ser något mer än skog och samma promenader. En liten upptäcksresa går säkert bra för  Peppi♥
Intresserade av hotellet? Klicka Här
 
Nej, nu väntar plugg och pannkakor. En mysig kväll blir ett perfekt avslut på dagen. 
 
Ha det bra!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0