kalashelg och födelsedagsfirande

Go'kväll allihop!
Både igår och idag har det varit full rulle och mycket att ordna och fixa med, eftersom Lovisa fyllde 11 år igår. Så på morgonen fick hon leta efter paketen som jag gömt kvällen innan, eftersom hon hade förslagit och sagt att hon velat leta efter presenterna, så vi gjorde så. 
Lovisa tyckte det var jätte kul att leta efter dem, och blev särskild glad när hon hittade en stort Nutella burk i ett av paketen, och jag blev inte ett dugg avensjuk faktiskt ( kontigt nog..? ) eftersom jag inte tycker om nutella och allt inom den "smälta choklad" fronten, Nej tack!
 

Lite senare så kom pappas släkt hit för att fira isa, eller ja, några av dem. Vi åt smörgåstårta som "förrätt" och våran egna hemgjorda jordgubbstårta, som var en succe' och fick 10/10 poäng från hela familjen. Den var god ska jag säga! 

Isa fick även presenter där också, b.la ett gigantiskt Pluto gosedjur som var skit go' och gullig. Haha, älskar  alla Disneyfigurerna, speciellt alla inom "Musse Pigg familjen", så söta allihop! 
 
Idag var jag, mamma och Isa inne till stan en stund för att försöka hitta en skolavslutningsklänning + skor till mig eftersom jag fått sådan panik och har varit rädd att allt hade varit slutsålt, men vi hittade iallafall en klänning och ett par skor till mig och lite andra bra och ha grejor till sommaren. 
Sen, när vi kom hem så var det bara att börja med sysslorna, städa till Mandel och Timotej, kolla till resten av kaninerna och gå med Peppi medan mamma och pappa fixade tacos och tårta. 
Förresten, nämnde jag att våra gamlingar Mandel och Timotej fyller 6 år idag. De hade även två syskon till, Tindra och Popcorn "Poppe", som tyvärr nu är borta. Tindra dog förra våren och Poppe några år före.. våra små änglar, vila i frid.♥
Men Timotej och Mandel har klarat sig bra och är väldigt pigga och aktiva för sin ålder, glada små gamlingar.♥
 
Sen så kom mammas släkt och vi hade jätteroligt. Vi spelade kubb, busade med Luva ( mosters hund ) och Peppi och jag, brorsan, Diddi, Sören, Isa och Markus ( kusin ) hoppade studsmatta. 
Vi planerade även för imorgon och jag tror att de flesta av er vet vart jag ska. men för er som inte viste så ska jag och resten av familjen, Diddi, Sören, brorsan och Robin iväg till Göteborg och gå in på Liseberg och jag är så sjukt taggad. Så imorgon vid 07.30 så ska vi träffas vid Ica och sedan åka ner till Göteborg, Liseberg. 
Imorgon då jag får denna månads internet och kan mobilblogga. Annars så kan jag skriva på anteckningar på mobilen, precis som när vi var i Stockholm. Vi får se hur det blir.
 
Nej, klockan börjar bli mycket och jag ska upp tidigt imorgon, så det kanskeka
Så småningom så kanske det kommer upp ett inlägg på vägen till Göteborg imore är dags att borsta tänderna och gå upp och lägga mig.
 
Ha det bra!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0