Henry 2 år & skolan

Hej på er!
Nu är snart söndagen slut och imorgon börjar ännu en hård vecka i skolan, *pust* månaden maj är en riktigt stressig månad, med nationella och allting som ska avslutas.. 
 
Iallafall, i fredags så gjorde jag mitt Europaprov på alla europasländer och huvudstäder. och det kändes riktigt bra, och det är främst skönt att ha det ur vägen. Men jag har ju fortfarande en stor läxhög som ligger och väntar på mig, hehe.. 
 
Veckan blir som så att på tisdag så fyller henry 2 år, lilla lilla gubben. Det märks verkligen att han har blivit en liten tonåring och har lite humörsvängningar ändå, även fast han är kanin så märker man av det. men han är fortfarande en liten pluttis i mina ögon, och han är fortfarande lika mysig och bara finns där och lyssnar när jag är ledsen. Han är dutig på att bevara mina hemligheter och lyssnar på mig, även fast jag inte får något svar. 
Han ska firas med äppeltårta (med äpple, pellets och gräs), vara utomhus i buren och mys. Grattis i förskott min lilla ängel.♥
 
En trött Henry efter att ha varit ute i solen.

På onsdag och torsdag så har vi matteprov på både bok 6a och 6b, det är alltså det sista vi gör i matten ( bortsätt från problemlösningen som vi ska börja på när matten är avslutad ) och sedan har vi musikläxan tills onsdag. Jag lär ju ta tag i båda efter det här inlägget iallafall, innan jag "råkar" glömma bort det igen.. ;)
I tosdags så hade vi friluftsdag och på morgonen var jag helt otaggad och nervös, helt ärligt så ville jag bara slippa denna dag. Jag hade en knut i magen när jag gick till skolan och trodde att denna dag skulle gå åt skogen.. 
Men så blev det verkligen inte, bara när vi kom igång så löste sig klumpen och jag blev både taggad och peppad. jag och fyra andra i min klass var gruppledare över en härlig grupp, och jag hade jättekul. 
Sedan så var det dags för brännbollen mot lärarna, och det var den jag varit nervösast för under hela morgonen. Jag vet inte varför jag blev så nervös, för det gick ju toppen och alla peppade varandra. Matchen slutade med att vi vann över lärarna. Gud så roligt det var, och jag vill redan nu spela en till match mot dem.
Varför vara så nervös över någonting som gick toppen? Denna dag gick ju kanon.
 
Japp, då är det maskinexspo på fredag och jag längtar fruktansvärt mycket dit. Bara tanken av att vara ledig från skolan en fredag och åka till Stockholm med familjen på en weekend är helt amazing. Ska bli jättekul att Peppi följer med också. Första sommaren med hund igen ( förra året hade vi ingen hund och sommarn före det hade vi en sjuk Alba ) och det ska bli skitkul att Pepp (<-- Peppi's smeknamn ) ska med och se något nytt denna första sommar med oss. Hon är ganska van vid stan och mycket folk, men hon måste fortfarande vänja sig. Dessutom är hon inte så gammal än, och det är väldigt bra att hon vänjer sig vid att åka bil och följa med lite längre bort. 
 
Peppi, lilla fröken busfrö.

Jag kan inte lova er en updatering varje dag i Stockholm, men jag ska försöka spara mitt internet och göra en slags bildbomb över dagen. Men det beror på hur mycket jag använder mitt internet, vill ju lyssna på musik i bilen på vägen dit också. Men lovar att försöka hålla mig ifrån internet på mobilen denna vecka och spara det lite.
 
Nej, nu väntar läxorna och kvällsmat. Dagen avslutas väll med tv eller dator. 
 
Ha det bra!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0