bloggtisdag & Henrys framsteg

Hej!
Ja, en vecka sedan förra blogginlägget, vad händer med uppdateringen? 
Jo, såhär är det. Under den senaste tiden har jag alltid tagit läxorna först, och när jag är klar med läxorna, så har jag inget intresse och ingen inspiration, så fortsätter detta, varje dag. Men det ska det bli ändring på! Ny blogg dag, tisdagar! 
Jag vet inte varför egentligen, men varje tisdag ( om jag inte är bortrest eller annat som hindrar ) kommer det komma ett blogginlägg och jag ska försöka hålla mig till den planeringen. Så räkna med iallafall ett blogginlägg i veckan. 

Idag i skolan så var det dags för två nationella prov i biologi, och jag var inte alls nervös, konstigt nog. Men jag tycker att biologi är roligt och har helt enkelt lätt att förstå och lära mig det. 
Men iallafall, proven gick bra och jag var väldigt nöjd med min insatts när jag gick ut genom dörren påväg till matsalen. 
Annars så har dagen varit lugn, denna tisdag var väldigt positiv och jag är på topp idag! 

Hemma så var det läxorna som väntade, men jag var lika glad för det, haha, till och med läxorna? Vad händer egentligen med mig? 
Inga sura miner här inte!
Men det känns riktigt bra, tog tag i alla mina läxor och gjorde bra ifrån mig. Super skönt att äntligen komma ikapp med läxorna. 


Henrys hoppning går framåt med stora steg, men det är synd att jag inte kan hålla på med honom varje dag, det är liksom då han tappar och glömmer bort hur man gör.. 
Men han är snart på benen igen och kommer efter en stund ihåg hur man gör. 
Min taktik är jag och Henry kör på samma nivå hela tiden, vi börjar alltid med en bom och när han kan hoppa det utan problem så lägger jag dit den andra bommen. Och när han kan det, så jobbar vi på att få det att se så snyggt ut som möjligt, samt kunna få till det där med baktassarna. 


Vädret idag har verkligen varit dåligt, det har regnat och varit kallt, men har absolut ingen effekt på mitt humör idag.
Men i helgen har de lovat strålande sol och upp mot 20 - 25 grader ute. Vi får verkligen hoppas att det håller, jag vill ha en fin helg! 

Nej, nu ska jag äta lite kvällsmat och sedan blir det väll tv tittande resten av kvällen, är trött och sliten efter proven idag. 

Ha det så bra!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0