Torsdag - fredag

Förlåt för att jag inte har bloggat på några dagar, men vårat internet tog surf tog slut igår. Man kunde knappast vara inne på internet överhuvudtaget och så brukar det inte vara. Men när vi hade sportlov ( 1 vecka sedan ) tog jag och resten av familjen upp väldigt mycket internet. Speciellt jag ;) 
Men nu är det ny månad och jag ska försöka att blogga varje dag ( inte från mobilen, där tar mitt internet slut på två sekunder ) och jag ska försöka inte använda allt för mycket internet.

I torsdags var det overhört lång och tuff dag. Det enda "ovanliga" ( eller vad man nu ska kalla det? ) vi fick var ett papper med Europas länder och huvudstäder som vi ska ha prov på om två månader ( då hinner jag gott o väl ;) ). Men vips så är vi där, så jag ska ta och börja kolla igenom det lite. 
Efter det så följde Felix med mig hem. Vi gosade med Henry, satt vid datorn och mobilerna och kollade även lite på läxan. Så vi får vara någon mer dag :)

Igår så var vi på valla ( as usual ) och det var helt okej där nere. 
På hemkunskapen så gjorde vi spaghettisoppa och muffins. Vi skulle alltså dela på uppgifterna och det brukar jag inte gilla, men det gick riktigt bra faktiskt.
Jag gjorde spaghettisoppan och Cassie gjorde de smarriga muffinsarna som vi skulle frysa in till nästa gång ( det får ni se då ). Gott blev det iallafall.

På fysiken så läste vi om krafter och allt som jag är helt ointresserad av. Vi fick sedan svara på "linneas favorit frågor om krafter, jätte kul verkligen.. 
Inte nog med allt sådant tråkigt så fick vi inte ens labba igår. Det var väldens tråkigaste fysiklektion någonsin, och det kändes som om den aldrig skulle ta slut.
Vi fick även veta att vi ska ha prov på det här om några veckor och då sprack jag. Ännu ett prov, i fysik som jag inte ens förstår hälften av. Roligt, roligt.

Sådant tycker linnea mycket om...


Sen så har jag tänkt mycket på bloggen också. Inte att jag ska sluta, men att jag ska " byta kategori " från every day till att bara blogga om en och samma sak, eller samma ämne, som Alexandra som bloggar om hästar. Men jag är inte säker. Men jag tror att det kommer komma flera inlägg om Henry och de andra kaninerna. Men vi får se hur det blir framöver :)

En trött liten sötnos under skrivbordet<3
Och nej, vi har inte tryckt in honom där, han hoppar in där av egen vilja. Det verkar som han har hittat en ny sovplats

Titta vilken liten skruttiga som sitter där då❤️
Henry❤️

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0