måndag - torsdag

Hejsan! 
Det här med uppdateringen går ju inge vidare om man säger så, men har egentligen inte gjort något intressant. 
Men kände att det var dags att dra sig i kragen och skriva om dagarna och vad som har hänt här hemma, med djuren och ja, ni vet :)
 
skolan
I måndags så hade vi två nationella prov i mattematematik *pust*. Jag har varit jättenervös hela helgen över de här mattematik proven, eftersom jag har känt mig väldigt stressad och pressad. Men jag tror att det gick bra, kändes helt okej för min del. 
I tisdags så hade vi nationella igen, eller iallafall jag och en liten grupp. 
Det var ju dags för den muntliga delen av mattematiken. Jag ska nog inte säga så mycket, eftersom alla inte har gjort det. Men det gick bra iallafall och var ganska roligt ;)
I onsdags så var det ju studiedag, och jag gjorde inte ett skit. Gick runt i pyjamas, satt vid datan och gick bara hemma helt enkelt. man ska använda studiedagarna på rätt sätt, eller hur? ;)
Idag så hade vi ett SO prov, och det kändes se sådär. Det går in genom ena örat och ut genom det andra. 
men jag gjorde så gott jag kunde. 
 
djuren
Idag så kom äntligen Peppis papper nerifrån Karlskrona i Blekinge. Så mamma var inne till veterinären med peppi lite senare på dagen för vaccination. 
Vi fick även med en kräm till henrys öron som man ska smörja in han med varje dag. Nu får vi hoppas att det funkar, vad som helst för att få min lilla ängel frisk.♥
 
 
övrigt.
är det något fel på vädret? jag menar, ena dagen kan det vara hur varmt och vårigt och en annan så är det som i januari igen. Jag vill ju ha den där vårkänslan som man får lite då och då,men vi är ju ändå i mars.
Sen så har jag börjat varit ute mer och börjat cyklat från skolan ( hahah, gud vad intressant ) och måste säga att det är så himla skönt. 
Jag cyklar till och hem från skolan istället för att sitta och vänta på bussen som går 15.30. Jag tycker iallafall att om jag cyklar så sparar jag även tid på läxor och annat som jag måste göra när jag kommer hem. 
 
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhej. Jag är en 10årig tjej som älskar djur. Därför vill jag att du ska både blogga mer om djur och din vardag. För du bloggar knappt längre vilket jag tycker är synd. Fast jag tror att det inte bara är jag som tycker att det är synd att du "slutat" blogga. Nu tänkte jag ställa några frågor till dig.

Har du några bästa vänner/vän? Hur många djur har du hemma? Vad tycker du om skolan? Favorit färg? Vad gör du på fritiden? Glass/Godis? Hund/Kanin? Så, då va jag klar med mina frågor och jag hoppas verkligen du kommer att svara bra och ärligt. hoppas du mår bra kram♥

Svar: Tack för kommentaren och frågorna!
Jag tycker inte att det är lika roligt att blogga längre, så jag bloggar inte lika ofta längre. Men somsagt, ni får helt enkelt leva med att jag bloggar när jag känner för det :)

- Bästa vänner/vän : Nej, det har jag inte, inga jag litar 110% på iallafall.
- Hur många djur har ni hemma: Vi har två hästar, en hund, 13 kaniner och två katter.
- Vad tycker du om skolan: Skolan är väll helt okej, men skulle mycket hellre vilja vara hemma och bara vara.
- Favoritfärg: lila och lime grön.
- Vad gör du på fritiden : På fritiden sitter jag vid datan, grejar med kaninerna och umgås med familjen.
- Godis/glass: Godis.
- Hund/kaniner: Måste nog välja kaniner.

Kramisar❤️
Linnea Flink

2014-03-28 @ 14:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0