måndag - lördag

Hejsan! 
Har inte bloggat sen i söndags ( bortsätt från videon på Peppi ). Och jag har haft en hel del att göra o fixa med både hemma och i skolan. Men veckan har endå gott bra och dagarna går både fort o man hinner med allt, men nu ska jag iallafall berätta om det jag kommer ihåg från veckan.

Skolan
I tisdags så hade vi prov på de fem världs religionerna, och jag tror det gick bra. Jag hade pluggat mycket dagen innan o det satte sig nog. Men vi har ju ännu inte fått tillbaka proven, så man kan ju inte vara helt säker. 
I onsdags så var det dags för nationella prov igen. Vi hade ett muntligt prov i engelska som gick sådär tyckte jag, förstog inte riktigt vad man skulle göra, men jag försökte och när jag inte kom på orden försökte jag beskriva hur det såg ut o sånt. Det var iallafall värt ett försök. 
På torsdag så kom rektorn från valla ( högstadiet ) och pratade om bl.a. Språkval, regler o elevensval. Jag är nästan säker på vad jag ska ta, men det får jag väll fortsätta och tänka på.

djuren.
Det har gått jättebra med Peppi här hemma. Hon är glad och är ett riktigt litet energiknippe. Jag o mamma går morgonpromenader ( ja, även på vardagarna ). 
Henry går det också bra med, men jag hinner inte med honom lika mycket. Men han verkar ta det lugnt iallafall och accepterar peppis närvaro.💕



Övrigt/planerat.
Idag så ska jag o resten av släkten bort till faster på kalas. Ska bli roligt, o Peppi ska också få följa med o hälsa på deras hund Luva. 
Annars så sitter jag just nu och kollar på "the walking dead" och måste säga att det är en skitbra serie. 
På måndag så är det ännu dags för ett nationellt prov i matte. Ska bli så skönt när de är klara eller snarare när det är sommarlov och betygen är satta.💕

ha det bra!💕



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0