helgen

Hejsan läsare! 
Sitter just nu hemma och leker lite med busfröt. 
Så nu tänkte jag berätta lite om min väldigt ovanliga helg. So Keep reading

Fredag.
Vi gjorde först ett nationellt prov, i engelska så klart. Vi skulle skriva om " a memorie " från när vi var mindre. 
Det kändes ganska bra, men jag kom inte riktigt på orden, eftersom vi inte visste vilket tema det var. 
Men men, jag hoppas iallafall att jag får ett E eller högre. 

Efter skolan så följde jag med Cassie hem. Vi började med att poppa en evighets massa popcorn och packade det i små påsar, vi bakade smarriga och kladdiga chokladbollar, lekte utomhus och fixade, krusade hår och så vidare. 
Själva discot gick jättebra och det var många ungar som sprang runt där inne.  
Jag satt vid försäljnings/lämna ( man kunde få lämna in mobilen om man ville tappa bort den ) bordet och jag satt där i stortsätt hela discot, sålde, sålde och sålde. Jag sålde så mycket att min huvudräkning nästan försvann! 

Lördag.
Jag sov länge och bara låg och latade mig i sängen, tills lilla Henry ville ut till Maja en stund ( det blev inga bilder på det, tror redan att ni har förstått vad som händer då ;) ).
Sedan så var det dags att sälja Grim, eller snarare sagt låna ut honom till en familj inte så långt hör ifrån. Lite jobbigt var det ju, men vi har kollat på stallet och fick senare höra att han trivdes jättebra och sprang runt som en annan liten köttbulle. 

Söndag. ( idag )
Jag vaknade ( snarare väcktes ) av mamma vid sju tiden. Idag skulle vi nämligen åka ner till Göteborg där vi skulle träffa hunden Peppi. 
Vi satte oss i bilen och åkte en bra bit innan alla ( utom jag ) var tvungna att gå på toa och äta frukost. Så vi stannade på "Rasta" och åt en varsin baguette. 

Sen så fortsatte vi enda ner till Göteborg där vi sedan träffade lilla Peppi. Vi pratade med ägaren och frågade massor av frågor medans vi gick utanför Lisebergs södra entré. Peppi var verkligen jättesöt och charmig med sitt ena öra dom var brun och det andra vitt med små bruna prickar på.💕
Sedan så bestämde vi oss för lilla peppan ( nytt smeknamn ). Vi fick med transportburen, mat, godis, leksaker osv. 




Snart kommer mormor och morfar för att titta lite på peppan och för att fika lite.

Ha det bra.💕

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sååå söt!!

2014-03-19 @ 08:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0