skolavslutning och sista skolveckan

Go'kväll Läsare!
Just nu sitter jag här i min pyjamas och bara tar det lugnt och äter godis, det är bara så skönt när man har fixat och varit ute en stund på kvällen och komma in och krypa ner under filten med en stor godisskål i knät, så himla mysigt och härligt.♥

I tisdags så var det avslutningsmiddag på skolan och vi var det första 6:an som fick en avslutningsmiddag istället för en nobelmiddag som förra 6:an fick, men jag gillade avslutningsmiddagen och 5:orna serverade oss ( alkoholfri ) champange och var jätteduktiga, stor elosh till er!
Jag kommer själv ihåg när jag serverade champange till 6:orna på nobelmidddagen och höll i en bricka med 6 stycken ( alkoholfria ) champange glas, som de skulle dricka påväg till matsalen och jag var livrädd för att tappa brickan och skämma ut mig totalt. Men allt gick bra och jag hade en väldigt trevlig kväll med klassen och många goda skratt och minnen.♥
 
I onsdags så kändes det jättekonstigt att städa ur bänken för sista gången och jag kunde inte riktigt förstå att en annan elev skulle ha bänken som jag suttit vid i 3 hela år, helt oförståligt. 
Vi städade ur bänkarna och suddade allt kladd som stog i böcken, tog hem böcker, lämnade tillbaka böcker och skurade dem ordentligt.
Jag skrev även två personliga avslutningsbrev till mina mentorer Anette och Berit och jag tror det uppskattades, vi kramades med tårar i ögonen båda två och då kändes det jättejobbigt att lämna och flytta ifrån dem.
Men som tur är så får ju Lovisa Anette som mentor i sin klass och det känns jättebra för då vet jag att hon hamnar i trygga händer och då går hon ut full lärd i 6:an.
 
I torsdags ( igår ) så var det skolavslutning och jag tyckte både att det skulle vara roligt och ledsamt. 
Vi sjöng och tittade på dansnummer och allt möjligt.
Sedan så var det dags för stipendium utdelning och fyra i klassen fick stipendium av rektorn. Jag är jätteglad även fast jag inte fick stipendium , och jag är jätteglad för er som fick stipendium och ni har verkligen gjort en toppen instats, Stort Grattis till er!♥
Sedan så skulle vi samlas utanför klassrummet och ta en bild tillsammans innan sommarlovet. Vi fick även ett sommarbrev och terminsbetygen. 
Sedan så var det dags för fröknarna att hålla ett litet tal och det var dags att avtacka oss 6:or på strömtorp. Det kändes väldigt jobbig då, men det kändes bättre efteråt då vi äntligen fått SOMMARLOV!
 
Felix och jag.♥

Efter skolavslutningen så fick kaninerna komma ut lite och äta av det gröna gräset. Lakrits fick komma ut både igår och idag och han njuter verkligen av solen och älskar att sitta och äta gräs. Jag blir jätteglad att verkligen se att han njuter och gillar att komma ut en stund varje dag, både långa och korta stunder.
 
 
 
 
 
Maja fick också komma ut i solen och lufta sig lite igår och idag och hon får hoppa lös på gräsmattan med uppsikt av Isa eller mig. Hon är riktig go' och kelig och kommer med små klussande hopp till när man ropar på henne.♥
 
 
Ha det bra och ett trevligt sommarlov!♥

Kommentarer
Postat av: Adriana Aroose

Hej, gör du bloglovin byte? :)

2014-06-17 @ 10:47:59
URL: http://adrianaaroose.se
Postat av: Denise

Alltid lite sorgligt och jobbigt när man ska skiljas åt och avsluta ett kapitel i sitt liv för att kunna påbörja ett nytt!

Svar: Ja, så är det ju alltid.
Men vi kommer fortfarande hålla ihop i 3 år till, som tur är.
Men sedan i 9:an blir det säkert väldigt jobbigt, men det tar vi då :)
Vem är Linnea?

2014-06-17 @ 15:50:30
URL: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0