midsommar & Diddi's fälttävlan

Hejsan läsare!
Just nu sitter jag här vid datan och myser, och hör hur det regnar här utanför fönstret. Regn är inget jag gillar att vara ute i och inte kaninerna heller, så idag får det bli en "latisdag" och då kan jag passa på att kolla på serier och uppdatera er lite. Regniga dagar kan också vara sköna och bra att ha :) 
 
Fredag - midsommarafton♥
I fredags så var det ju midsommarafton och i år firade vi den hemma med Diddi och Jimmy och deras respektive. Vi bestämde oss för att ses och träffas hemma hos oss vid klockan 6, så vi hade gott om tid att förbereda och fixa med vardagliga saker. 
Jag och Isa gick iväg och plockade blommor till midsommarstången och det blev lite mer än behövligt. Vi hade nämligen en liten midsommarstång iår och jag och Isa hade plockat blommor för en gigantisk, men vi använde dem flesta till midsommarstången och resten som blev över satte vi i hinkar vid entre'n och gjorde midsommarkransar av. 
Till mat åt vi grillat kött och grillade majskolvar med färsk potatis och en supergod sallad till. Det var verkligen jättegott och smakade sommar ända in i själen och allt var tillagat så som jag ville ha det, kan man få det bättre än så?
Sedan till efterrätt åt vi jordgubbstårta som vår granne Sussi hade bakat till oss och den var också jättegod, men jag var ganska så mätt efter förrätten, men den såg väldigt aptitlig och god ut och jag åt ju av den också förstås. Man kan ju inte bara låta en tårta stå där och se god ut i all evighet ;)
 
 
 

Både Girsen och Peppi fick sina kransar.♥
 
Lördag - Diddis hoppning♥
Igår så hade vi Diddis hopptävling på schemat och vi skulle vara på plats klockan 14.34, den tiden då hon skulle starta och komma ut på banan. 
Det hade gott jättebra i både hoppningen och i dressyren, och då för att få tävla och hoppa fälttävlansbanan måste man ha ett visst antal poäng för att få hoppa den, och det hade hon, så då fick hon och Mere tävla där.
Vi kom dit ca 14.15 och började gå ner till banan för att vänta på att Diddi skulle komma in, så under tiden så kollade vi på ekipagen före henne och tillslut kom hon ut med nummer 224 på tävlingskavajen. 
Jag tyckte att hon var jätteduktig och i mina ögon hoppade hon de flesta hinder fint, själv skulle jag nog inte våga hoppa de där hindren med en sådan så stor häst som går sådär fort, och dessutom så är jag inte precis den som man ser som värsta hästtjejen, nej , jag håller mig nog till lite mindre djur som kaniner och skulle jag hålla på med något inom "hoppnings kategorin" så vore det kaninhoppning. :) 
Efter hoppningen så åkte Diddi och Sören med oss hem och mere fick ställa sig i Farfus box och även hon fick lite i magen, hö, foder och vatten.♥ 
 
Och nu så sitter jag här i mjukisbyxor och bara latar mig, och senare idag ska jag föra in planerade inlägg som antagligen kommer ut senare i veckan, så håll utkik!
Och vänta, vad händer nu?, Ser jag att solen börjar glimta fram bakom molen, efter regn kommer solsken som man brukar säga, och det stämmer tydligen idag. ;)
Nej, kanske är bäst om jag sätter ut några kaniner i uteburarna nu när solen börjar komma fram igen, man vet ju aldrig, det kan ju börja regna snart igen. 
 
Ha det bra och hoppas att ni har haft en trevlig midsommar!♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mi

De är ju ursöta med krans! Både Henry och Peppi!

Svar: Haha, de tog tid, men söta är de i dom :)
Vem är Linnea?

2014-06-27 @ 18:17:29
URL: http://nattstad.se/Mi_Milla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0