kanintisdag

Hello bloggläsare!♥
Ja, tisdag kväll och jag sitter här i pyjamas och myser framför datorn. Jag har precis gått en promenad med Peppi i ösregnet och det var ju inte det mysigaste precis när man gick där, men när jag kom hem så slängde jag in mig i en varm dusch och kändes mycket varmare och mysigare efteråt kan jag säga.♥ 
 
Igår så var det måndag och vi hade sovmorgon 8.30, som jag absolut hade missat. Jag gick upp vid kl. 6 som vanligt och hade helt enkelt glömt bort det.. Det känns väll lite tråkigt efter, nu när man får sova längre utan att väckarklockan ringer vid 6 varje morgon..
Men sedan så gick vi in och såg filmen "Mio, min Mio", ett projekt som vi jobbat med länge. vi har läst boken, målat illustrationer till dikterna som skulle handla om just Mio, min Mio, som vi också gjort. Ett ganska stort projekt som vi jobbat en hel del med, och som avslutnig så såg vi filmen.
Jag gillade inte filmen, den var dubbad och det märktes verkligen. Men det var ju bättre en att sitta i skolbänken på lektion iallafall.
Efter filmen så började vi gå ner mot pizzerian som hela klassen skulle äta på, dagens höjdpunkt. Pizzan var hur god som helst och det var väldigt roligt att vara där med klassen. Pizzan får 10/10 och jag delade med en väldigt snäll och en person jag är väldigt nära kompis med. Vi valde nog världens go'aste pizza med räkor, kebab och mildsås på. Yummie♥

Idag så var det ju tisdag igen, eller "tråktisdag" som jag brukar kalla det. En helt vanlig tråktisdag idag och inget speciellt hände, mer än att vi fick reda på de nationella proven i biologi, NO. Jag tyckte att det gick helt okej faktiskt, jag kan ju höja mig på högstadiet och dessutom har vi inte fått slutbetygen än. Vi får helt enkelt vänta 12 dagar innan vi får betygen i handen på skolavslutningen den 12 juni (räknar med helger också.) 
 
På måndag och tisdag så ska vi ha betygsamtal med en av våra mentorer som har engelska, matematik och svenska och få redan på betygen och hur lärarna själva tycker att det har gått. Jag är inte nervös alls faktiskt, min lärare har sagt att jag har förendras och utvecklats (positivt) mycket sen våra första terminsbetyg. Men givetvis ska det bli spännande och se betygen.
Även på Tisdagen så ska vi ha avslutningsmiddagen och det ska bli roligt och spännande. Tre rättres middag med förhoppningsvis god mat. 
Och sen så har vi onsdagen, då vi ska städa, skura och ta hem skolmaterialet som vi använt under hela sexan. Jag tycker alltid att det är lika kul att sedan efter skolan sitta däär med familjen och kolla igenom böcker som man jobbat med. 

Som rubriken lyder så var det verkligen en kanintisdag idag och har spenderat mycket tid i stallet. Jag städade, gosade och fixade åt Henry och han fick även komma ut en liten stund. 
Jag tog även tag i Lakrits idag och spenderade en hel del tid med honom. Han fäller nu så jag satt i cirka 30 - 40 minuter och bara borstade honom och försökte få bort de där små "tossarna" som finns i pälsen. 
Städade även åt honom och även han fick komma ut en stund. 
Imorgon ska jag fixa och borsta honom igen, måste försöka få honom lite gosigare och om jag hinner/har tid och lust ska jag även försöka hoppa med honom igen, precis som förra sommaren. 
Jag städade även åt Sockan också, och hon fick också komma ut en liten stund. Dock så är hon inte så jätte kelig och tam, så hon är väldigt blyg och trivs inte i famnen, alltså rena motsatsen till brorsan, Lukas.
Men men, vill hon inte så vill hon inte, hon fick iallafall nystädat och massa mumsigt gräs i buren, precis som Henry och Lakrits.♥
 


Nej, nu väntar tv tittande och kanske något ätbart. 
 
Ha det bra.♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0