kaninhoppning och kaniner

hejsan läsare!
Nu sitter jag här i soffan med en sovande Henry i knät efter att ha varit ute och tränat hoppning. Han har utvecklats jättemycket sedan videon ( den 26/4 ) och han kan nu hoppa mycket högre höjder och han har blivit mycket säkrare inom hoppningen. Det var inte länge sedan han inte kunde hoppa över morotshindret utan hjälp.♥
Så medans han sover så kände jag att det var dags att uppdatera er och bloggen lite igen.

I lördags så hälsade vi på Diddi och Sören och kollade på deras nya lägenhet. Lägenheten var väldigt fräsch, fin och nyrenoverad, och den hade även balkong med utsikt över sjön.
Efter att ha tittat runt lite så gick vi på en liten promenad och kollade runt lite, vi blev "guidade" av Sören och han berättade och vi fick höra massa spännande historier. Ni har hittat en väldigt mysig lägenhet och det kommer säkert bli jättefint när allt är klart och iordning.♥
 
I måndags ( igår ) så fick ett gäng kaniner komma ut i solen och äta gräs och annat ätbart. Jag blir alltid lika glad när solen skiner och jag ser glada och pigga kaniner i uteburarna. Sommar så det lyser om det.♥ 
Lite senare på kvällen åkte jag, mamma och Isa in till Nords och Arken Zoo en snabbis. Vi åkte först till Nords för att kolla på nya gardiner till mig, och det blev ett par gardiner och det blev givetvis mer saker, det bli väll alltid så när man handlar något, eller?
 
Lakrits, Sockan och Henry♥




På Arken Zoo köpte vi ett till kaninhinder till Henry och Lukas eftersom de tycker att Morotshindret är för lätt, de börjar tröttna på det hindret och de känner sig liksom klara med det hindret. 
Så nu köpte vi ett högre och längre hinder och det märktes att de tyckte att det blev en utmaning och att det var spänande med ett nytt hinder. 
Men efter en stund är hindret lika enkelt igen och Isa och jag börjar bygga en bana med två hinder och försöker göra det svårare igen, och det blev lite svårare för dem och tillslut tappade de koncetrationen och jag och Isa tyckte att det räckte med hoppning för idag.
 
Henry fixar hindret gallant.♥
. 
 
Nej, nu vaknar henry och jag ska gå ner och äta lite pastasallad.
 
Ha det bra!♥
 

Kommentarer
Postat av: - Ida

Följ min resa från att födas med LKG, varit med i bilolycka till att snart rycka in i militären! Att nästan dö, men ändå klara av att ta studenten och militären, läs mer om hur jag lyckades på min blogg! http://nattstad.se/idahtt

2014-06-17 @ 19:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0