Henry imponerar & Gryten bad

Hejsan läsare!
Just nu sitter jag här framför datan och väntar på att maten ska bli klar efter en helt okej förmiddag här hemma.
Och så nu plötsligt känner jag nästan hur det kliar i fingrarna av att vilja skriva och uppdatera er lite eftersom jag har lite planer och andra saker jag ville dela med mig av.

Igår så började jag läsa om kaninhoppning och allt inom den kategorin och då kände jag hoppningen brinna inom mig och då ville jag verkligen komma igång med hoppningen igen efter någon veckas uppehåll. 
Men då kände jag att jag ville ta hoppandet till en helt annan nivå än bara 2 små hinder utan gränser och krav, så igår så gjorde jag en rakbana med 5-10cm höga hinder med tid och poäng och jag hade egentligen inga riktiga mål för honom utan jag ville bara se tiden och på saker vi kan förbättra till nästa hoppningspass. 
Jag hade inga förväntningar alls och enligt mig fick han ta den tid han behövde och jag var nöjd om han klarade hela banan oavsett tid och poäng. 
Men sedan så drog han tag i kopplet med värsta elit inställningen och skulle minsann visa att han kunde hoppa fint och att jag hade trott fel om honom. Och det gjorde han också och han imponerade stort på mig med sin inställning och sina hoppkunskaper som vi kämpat med att få in så länge, allt bara satt som det skulle. Jag är stolt över dig, min Henry prins.♥
 
Som belöning fick han hoppa i en av våra skogsgläntor och då skulle han minsann visa att teräng kan jag också hoppa i, så då hoppade han över både stock och sten, och visade även glädjeskutt i mängder. Han var helt enkelt bara allmänt glad och pigg idag.♥

Lite senare på dagen kände jag mig overhört rastlös och uttråkad och då sa jag det till mamma och frågade om vi kunde hitta på något. 
- Vi kan åka upp till Gryten och gå, så kan ni bada medans jag går runt sjön med Peppi, om ni vill. 
Och det gick både jag och Isa med på, främst för badet då, eftersom vi är systrarna Badanka som älskar att plaska runt i vattnet och simma i det, inga badkrukor här inte ;)
 
Så när vi väl kommit dit så sprang jag och Isa genast ner till stranden för att gå i därifrån, men stötte då genast på ett problem. Det var fulltrafik med grodyngel, säkert 100 tals stycket som simmande i stora stim längst botten. Jag som aldrig är rädd för något skrek till riktigt ordentligt när de nuddade och simmade över mina fötter, usch. Tur att det bara var vi där, annars skulle jag nog skämma ut mig riktigt mycket. 
Så vi fick promenera vidare till bryggan som ligger lite längre bort, där det även finns blodiglar (sägs det iallafall) men då kunde jag inte hålla mig längre. I for jag som en raket och då var jag nöjd, vattnet var ljummet och det ända som skulle kunna skrämde mig var blodiglarna och grodyngel under fötterna, blää. 
Sedan så kom mamma och det var dags att åka hem efter att ha badat och fått gjort något under dagen iallafall, och konstigt nog så kändes det okej att åka hem igen och slappa framför tv:n. 
 
Men efter att ha varit hemma en stund så sa Isa plötsligt
- Mamma, det är något konstigt med linneas läppar!
Så jag rynkade på ögonbrynen och fattar inte riktigt vad hon höll på med, så jag gick till närmaste spegel för att kolla vad det härjas så mycket om, då möts jag av ett par blå/lila läppar i spegeln och förstår inte alls hur det kunde bli sådär, jag frös inte, men någon annan del av kroppen hade tydligen en egen uppfattning om hur frusen jag var. 
Så jag hoppade in i en varm dusch och satte på mig mjukisar, tjocktröjor och mina tofflor för att få tillbaka kroppsvärmen igen, även fast det inte var jag som frös.. 
När kroppen hämtat sig till sitt naturliga jag så satte jag på Henry selen för att vara ute i gläntan en stund igen, men efter ca 10 minuter så fick vi gå in på grund av sommarkylan och dess vänner knotten. Så dagen avslutades framför tv:n med hela familjen Flink.♥

Idag så fick Henry komma ut en stund i gläntan igen och sedan få hoppa fritt på gräsmattan tillsammans med Lukas, som han älskar att göra och jag tror Lukas också uppskattar det. 
Men sedan visade Henry verkligen att han är en "griiisss" och gräver ett hål vid ett av träden och slänger sig sen ner i dyngan och får både lort på öronen, huvudet och i stort sätt resten av kroppen. och efter ett tag så började han lukta illa, så då var det dags att bada igen. 
Efter badet så fick han sitta i handduken och gotta lite medans hans lillmatte satt och såg på serier medans hon gnodde honom torr med en annan handduk. Mys, kel och omvårdnad, Henry älskar sina baddagar som sker någon gång om året.♥
Och nu någon timme efter ligger han i en nystädad bur och sover. Mysigt.♥
 Griiiissssen, lortlolla.♥
 
Och så nu till sist, planerna inför helgen.
På fredag förmiddag åker jag, familjen och Diddi och Sören ner till High Chaparal och vi kommer vara där fredag, lördag och söndag morgon innan vi åker vidare till Ullared. Där vi är resten av söndagen och så ska vi ev. hitta på något på måndagen också, men det beror helt på väder. 
Så räkna inte med någon vidare uppdatering här på bloggen eftersom mitt internet är slut för denna månad. Men min plan är att jag gör som jag gjorde på Stockholms resan, alltså skriva på anteckningar på mobilen och sedan föra in på datan, skulle ni vilja det?
 
Förresten, glöm inte at följa mig på mitt bloglovin konto som jag fixade för några dagar sedan, så håller ni alltid koll när nya inlägg kommer ut.♥
 
Ha det bra!♥
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilken bra idé!
Ja, grisen luktade väldigt illa! 😊

Svar: Haha, våran lilla gris!💕
Tack, det ska jag fixa.😊
Vem är Linnea?

2014-06-25 @ 21:00:30
URL: http://polluxprinsessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0