helgen - Degernäs med kompisar

Tjena bloggläsare!
Nu är det söndag kväll och jag är helt sliten efter en skit skön helg som har spenderats med kompisar och familj i solen eller på stranden. Känns väldigt bra att inte bara sitta hemma hela dagarna, utan hitta på något med sina bästisar och närmaste vänner, älskar det.♥
 
 
Fredagen - Degernäs
Vi kan ju börja med fredagen, då jag och några kompisar hade bestämt att spendera dagen vid Degernäs med både sol och bad. Detta hade vi pratat och planerat detaljerat ända sedan i måndags, så humöret var på topp, solen sken på himlen och det kändes som om inget kunde förstöra denna dag. 
Vi hade bestämt att träffas hos Felix vid 11.00 för att sedan tillsammans åka ner till Ica och Degernäs. Så jag och en kompis bestämde oss för att ta sällskap ner till Felix, eftersom att vi bor så nära varandra och dessutom tycker jag att det är urtråkigt att cykla själv. 
Först så var vi hos Felix en stund och väntade på de andra, så att vi sedan kunde cykla ner till Ica och köpa godis och dricka, för att ha något att mumsa på där nere. 
 
Efter Ica på åkte vi ner till Degernäs och vägen dit var så jobbig, eftersom vi hade valt bort backen och tagit skogen istället, och det var väldigt svårt att ta sig fram bland rötterna som stack upp som små murar ur stigen och givetvis så kommer det en brant backe som var fullproppad med rötter åt alla håll och kanter. Jag och en kompis höll på att ramla med cyklarna i backen och då fick jag panik kan jag säga, jag hade liksom bara shorts och linne på mig!
Men vi klarade oss ut ur skogen utan skrapsår och jord överallt. Så då cyklade vi igenom campingen till Degernäs och jag hade tänkt att slängamig i vattnet direkt, och det gjorde jag också. Solen stod mitt på himlen och den brände ordentligt. 
 
På Degernäs så badade, solade och snackade vi mest. Vattnet var skönt (enligt mig) och efter första doppet så var det väldigt skönt att ligga uppe på stranden och torka av solen. 
Vi var (konstigt nog) själva på Degernäs och det innebar att vi kunde gapa och skratta ur mycket vi ville utan att få konstiga blickar på oss. Så vi tramsade runt och skrattade hur mycket som helst och hade hela stranden för oss själva, här snackar vi vardagslyx ;)
(bild från min instagram, här.)
 
Efter några timmar på Degernäs så var det dags för några att åka hem till sig, men jag och Felix stannade en stund till och åt glass och bara snackade en stund, innan det var dags för mig att dra och han åkte hem till sig. 
 
Hemma så väntade grillat med familjen + Diddi och Sören och det var verkligen behövligt och jag behövde fylla på med lite gott i kistan efter en hård och varm dag nere vid Degernäs. Resten av kvällen så såg vi på filmen " Den bästa sommaren " och den är verkligen se värd, hur rolig som helst med Kjell Bergqvist som en av huvudrollerna. Rolig och se värd, rekommenderar starkt.

 
Söndag - Degernäs igen
Japp, idag hade vi bestämt oss för att avsluta helgen på ett bra sätt, nämligen på degernäs precis som på fredagen, eftersom vi hade så roligt då. Man brukar ju göra om det man gillar och har tyckt varit roligt eller hur? :) 
 
Vi träffades vid 13.00 hos Felix och jag och en kompis tog sällskap ner dit igen. Sedan så åkte vi ner till Ica igen och köpte lite ätbart och sedan bar det iväg ner till Degernäs igen. 
Idag så var vi dock inte ensamma, men det var väll egentligen inte så konstigt eftersom det var skitvarmt hela dagen idag. Men vi hittade iallafall en plats i solen där alla fyra fick plats. 
Vi gjorde samma sak som i fredags, men det var kallare i vattnet idag och därför solade vi mer idag och dessutom så vill man ju ha lite färg nu när det är sommar ;) 
 
Efter en stund på Degernäs så cyklade vi hem till Felix och kollade på film och åt popcorn. Riktigt skön avslutning faktiskt. 
 

 
Jag kom hem 18.40 och slängde mig i en kall dusch och tog mig något att äta, riktigt gott och mumsigt faktiskt. En fantastisk helg avslutas på ett perfekt sätt. Detta måste vi göra om fler gånger i sommar!
 
nej, nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen, kanske framför datorn eller tv:n, något sådant blir det iallafall.♥ 
 
Ha det bra♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0