kaninhoppning och framsteg

Hejsan läsare!
Just nu sitter jag här och fredagsmyser med Henry som sällskap efter en lång och varm dag, med mycket träning och kaniner som innehåll, så då tänkte jag skriva lite om dagens framsteg och resten av dagen i detta inlägget.
 
Igår så regnade det på de flesta håll i Sverige, så Henry fick en vilodag med mycket kel och gos istället för att hoppa hinder i skogen och på gräsmattan. 
Men idag var det dags för nya tag, solen stod mitt på himlen och då kände jag att det var dags att träna honom lite igen, tillsammans med Lovisa's hermelin Lukas. 
Så jag byggde upp den vanliga banan, 3 hinder ( 5-10cm ) varav 1 var ett längdhoppshinder ( 20-30cm ) och både jag och Isa tänkte att vi kunde repetera och köra på samma vanliga höjd  ( 5-10cm ) idag, eftersom både Lukas och Henry inte hoppat på ett tag nu. 
Henry visade fina hopp alla gånger vi hoppade, drog tag ordentligt i kopplet och hade samma envisa inställning, "Jag ska minsann visa henne att jag också kan hoppa fint".♥
Han klarade alla 3 hindren fint, även längdhoppshindret som han hoppade för första gången idag. Han gjorde allting med kunskap och hoppade väldigt lätt över hindren, och jag har inget att klaga på mer än att få jobba lite med starten och finslipa hoppen lite, annars har vi ingenting kvar att fixa.
Så nu känner vi oss liksom klara med 5-10 cm längderna, och nu har vi bara lite finputtsning kvar på hans start och hopp. Och efter att ha sätt Henrys lätta och fina hopp gång på gång så måste vi fortsätta framåt, och ta itu med högre höjder och hinder. Så jag antar att vi flyttar upp hindren till 15cm ( ev.20 ) om han visar "elitstilen" om och om igen. 
 
Och lite senare på kvällen, drog jag, mamma och Isa in till Karlskoga för att shoppa och kolla på lite grejor till kaninerna och till oss. 
Så vi åkte till Arken Zoo, och där köpte Isa en kisshörna och en sele till Lukas, eftersom hon verkligen gillar Henrys blåa sele, så köpte hon nu en till Lukas, i rosa såklart!♥
Efter Arken Zoo så åkte vi in till Grodden eftersom mamma ska på ridläger på onsdag-fredag och där ska de bygga hagar till hästarna, så då åkte vi in dit för att köpa elstängsel och handtag till det. Men vi köpte även Henry och Lukas favorit godis eftersom det är fredag idag och även djuren behöver något gottit att äta på då. 
Så det blev de vanliga från "Critter's Choice" Tasty Sticks, och det uppskattades verkligen.♥
"Nu är det dags för fredagsmys!"

Nee, nu är det nog dags för mig att fixa något att gott att äta och fortsätta kolla på Pretty Little Liars som avslut på denna fredag kväll, mysigt va?
 
Ha det bra!♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0