hoppningsuppdatering - många bollar i luften.

Hejsan på er!
Just ni sitter jag helt slut framför datorn efter en kaninig dag med mycket arbete och skötsel som innehåll.
Idag har det varit lika varmt som vanligt och solen steker på regält här hemma, så just nu önskas faktiskt några dagars regn eller iallafall en mulen dag någon gång i veckan, phuu.
Så nu kände jag att jag ville skriva lite igen, jag har så mycket saker att berätta och som jag vill skriva om här på bloggen, så detta kommer vara en uppdatering om kaninerna, såklart.♥
 
Henry hoppar jag med lite då och då nu för tiden, värmen tar verkligen kål på honom och då vill han väldigt gärna vila och koppla av i skuggan, så vill jag absolut inte pressa ut den lilla energi han har på hoppningen , stackar'n, lider med dig Bubben.♥
Men när vi hoppar så jobbar vi på grunderna på 10-20cm och börjar finslipa på små höjder, så att han kan det exemplariskt och utan några slarvfel.. Man måste ju börja någonstans, eller hur?
Men givetvis så jobbar vi samtidigt på höjd och den nya, längden som jag totalt glömt bort att träna på under flera veckors tid. Så jag blev genast lite stressad och ville komma igång med det så fort som möjligt.
Så förra veckan så bestod våra pass enbart av längden och kombinationer. Vi jobbade och jobbar fortfarande på 30cm x 30cm och han känns redan klockren på höjden och börjar anpassa sig och ta in allt som träningarna har att erbjuda honom, och snart så står vi där på tävlings banan och hör "...nu gör sig Linnea Flink med Lövåsens Henry redo på banan..". Tanken är magisk och vi är snart där ska du se,  Henry...♥
 
Jag har även börjat med med sak som både Henry och Lakrits gör tillsammans och det är att jag motionerar båda.. samtidigt. 
Tanken slog mig först igår att jag faktiskt kunde vänja dem att vara med varandra och samtidigt få mer motion och selträning, en klockren ide då jag kan jobba med båda två på samma pass.
Så vi går lite promenader och de får hoppa runt och nosa lite. Båda blev som helt två nya kaniner igår och det såg ut som om dom hade varit med varandra i åratal, jag menar, de har liksom varit tillsammans i 10 minuter och accepterar redan varandra? Kanske är detta grunden till en ny relation mellan dem, en ny vänskap kanske är på gång, vem vet?♥
(givetvis så håller jag båda under uppsikt, ifall de skulle ryka ihop och det blev slagsmål.)
 
Nu lite mer till min snart blivande kanin, Helix!
Till veckan så blir Helix 8 veckor och är då leveransklar och redo för att hämtas och flytta in hos oss. 
Så nästa vecka ska jag, mamma, pappa och Isa upp till Borlänge för att hämta honom och kolla på de andra sötnosarna som Sophia föder upp. Så snart kommer jag få en till liten sötnos att krama, utveckla och älska tillsammans med mina tidigare änglar.♥
 
Och sedan så har vi ju kaninburen som vi också ska hämta hem så att Helix får sin äkta bur (han kommer ha en vanlig galler bur så länge) och buren ser väldigt fin och fräsch ut, och så är den stor också. Låter som en riktigt bra bur för våra kaniner.
Och dessutom så är hon som säljer buren själv kaninhoppare och domare inom sporten. Så mamma har börjat tagit kontakten och jag hoppas att hon skulle kunna hjälpa och ge oss tips och råd och så är det kanske våran nya tränare som vi får träna för? Det återstår att se ;)
Så om vi ska träna där så ska jag givetvis ta med mig Henry (min lilla elitkanin, i mina ögon ) och jag tänkte faktiskt pröva Lakrits där också. Han känns mognare nu efter sina dagar tillsammans med Henry, kanske elitkanin smittar? ;)
 
Ha det bra!♥
 
Denna bild är väl för söt, Jing&Jang.♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0