hoppningsuppdatering - kaninerna & ett avslöjande♥

Hejsan!
Just nu ligger jag här framför datan efter ännu en varm och slapp dag här hemma och till mitt sällskap har jag en trött liten Henry som ligger och sover som en stock brevid mig.. Haha, sötis!♥
Så nu ligger jag här helt utmattad i sängen efter denna långa och varma dag med bloggklåda i fingrarna för att uppdatera er lite om vad som har hänt de senaste dagarna hos kaninfronten.
 
Henrys hoppning går suvärent, vi kör korta och lugna pass varje dag tillsammans med Lovisas kanin Lukas. 
Som ni såg i min senaste video så slog Henry sitt personliga rekord i hoppningen och höjde det till 35-40cm höga hinder, och nu känns målet ännu närmare än förrut, det var ett stort steg för båda två.. Drömmar kan slå och vi är bara så nära nu...♥
Men jag har valt att vi ligger kvar på höjden 30cm ett tag till, jag vill absolut inte pressa honom och jag tycker att vi måste kunna 30cm helt utan problem innan vi går upp till den höjden igen och sakta men säkert jobbar oss uppåt. 
Annars så är det bara finslipning och repetition på våra pass, Henrys baktassar försvinner mer och mer och stöter inte i hindret lika mycket som förut, och jag har även fått till ställningen när jag springer bredvid honom. Så nu får vi kämpa vidare med mellanrummen och jag med kopplet när jag sätter ner honom, annars så är det inte så mycket kvar att fixa för våran del. 
Jag och Henry har även börjat flytta om träningsbanan till olika platser och det är någonting vi måste jobba på eftersom Henry blir riktigt osäker innan han får till det, samtidigt som man uppfyller mål så kommer det alltid nya saker man behöver träna eller tänka på som man stöter på vägen till mållinjen.♥
 
Lakrits hoppning har jag fortfarande åt sidan. Jag vill hellre spendera mer tid tillsammans med honom och hoppningen var bara något jag ville prova på med honom. Men han känns inte riktigt redo för det steget ännu och vi måste umgås och vinna tilliten hos varandra innan vi ger oss in i hoppningen. Så jag ska antagligen ta itu med hans hoppning under 2015 och då kanske han känner sig redo och lite mer förbered.
Men en rolig sak vi har gemensamt är jordgubbar, och det var något som jag upptäckte här om dagen när jag sträkte fram en jordgubbe till honom som han gluffsade i sig fort, efter det så blev han helt förälskad i jordgubbar, precis som jag, lika som bär.♥
 
Nu hade jag tänkt att avslöja en liten sak till er som händer inom lite drygt 2 veckor som jag inte gett ut till er förens nu...
Jag ska nämligen få en till Henry gris (vit blåögd dvärgvädur) , en Helix!♥
Vi var helt enkelt bara tvungna att kontakta Sophia efter att ha fått en så go Henry därifrån. Och dessutom är Helix och Henry halvbröder, båda efter underbart goa Jack Sparrow.  
Mina planer på Helix är att han också ska bli hoppkanin och vi ska börja redan från början när han känner sig redo och är tillräckligt tam, men tills dess så väntar mycket kel och gos med alla mina älsklingar. Och förhoppningsvis så blir han lika go som Henry också.♥ 
 
Nej, det börjar bli rätt sent och imorgon ska jag upp tidigt då jag, familjen, Diddi, Jimmy + deras respektive ska till en badstrand som ligger åt Västmanland hållet och vi ska antagligen vara där en heldag med mycket sol och bad (hoppas vi iallafall).
 
Ha det bra!♥
 
Bild från min instagram: @linneaskaniner ♥

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det kommer bli jättekul att få se en till Henry fast Helix! Hoppas han också blir hoppkanin som du kan hoppa med.

Svar: Haha, ja. Det hoppas jag också på! ❤️
Vem är Linnea?

2014-07-25 @ 23:49:07
URL: http://polluxprinsessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0