hoppningsuppdatering - Henry, du rockar!

Hejsan läsare!
Just nu sitter jag här helt slut framför datan, med kliande bloggfingrar igen som nästan söker sig till tangenterna och skriva ett inlägg istället för att lägga ut en video, eftersom jag känner att min uppdatering på dagarna blir videos där henry eller Lakrits hoppar , och videos kommer jag fortsätta med eftersom jag har en del som behöver komma upp inom snarast och att jag inte har tid att sitta och blogga varje dag. 
Men nu bestämde jag mig för att ta en paus från kaninerna för att blogga lite igen, innan det är dags för eftermiddagens hoppningspass med både Jing & Jang (ett gemensamt namn, Lakrits är svart & Henry är vit, Jing & Jang)
 
Henry ha legat på topp hela veckan, både inom kel och hoppning så ligger han alltid högst upp. Och nu har vi kommit långt kan jag säga, riktigt långt..
Både jag och Isa har tränat Lukas och Herny på samma bana med längden 5-15cm både med och utan sele, och redan där så visas samma elitstil från båda och de vill bara hoppa mer och mer. 
Så igår bestämde jag mig för att lägga upp den sista bommen på morotshindrets topp, så hindret blev 30cm högt, mitt drömmål för Henry denna sommar.♥
Som vanligt så tänkte jag väll att han antingen skulle peta ner en bom med nosen eller hoppa iväg, men baktanken fanns ju även där, han tar sats och klarar hindret utan problem. 
Så jag placerade honom framför hindret, han lyfte huvudet och var slank och fin i kroppen. Han kollade rakt upp på hindret och lyfte framtassarna.. Han hoppade hindret och klarade det!♥
Jag tror inte att man kan förstå hur glad jag blev, vi hade passerat våran mållinje för sommaren och nu är vårat mål slutfört för denna sommaren, så nu måste vi ta itu med framtida mål och höja allt eftersom, sakta men säkert.
 
Så idag så var det dags och se om hans kunskaper hållt sig från igår, och jag var givetvis rädd för att han bara kunde göra det en gång och sedan inte på länge igen. 
Så jag plockade fram min kära H-sele och gjorde tillsammans med Isa en bana på 5 hinder i 5-30cm höjden med 1m mellanrum, med stora förhoppningar på succ'e och elitstil som vi hoppas skulle visas från båda två.
Både Henry och Lukas levde upp till våra förväntningar och jag kunde knappt tro att det var sant när han hoppade 30cm med flyt flera gånger i rad utan att bommen ramlade ner på marken. Stolt ägare av Lövåsens Henry.♥
Så när vi visade mamma kaninernas framsteg så tyckte hon att det nästan var dags för oss att börja tävla och hitta en klubb, och jag blev så himla glad att få höra det. Vi är så nära mål nummer 2, så nu gäller det bara att registera sig, hitta klubb och repetera, repetera och repetera. Sedan så är det bara att gå ut på banan och tävla.♥
 
Lakrits hoppning har legat lite på hyllan ett tag nu, så det är väll ganska förståligt att han har glömt bort en del saker, men istället för det så har vi kelat och borstat på honom och det är bra det också, man vill ju ha keliga kaniner, eller hur? 
Men vi har börjat lite lugnt nu igen, med en bana med 3 hinder i längden 5-15cm, och om jag får säga det så går det framåt och han börjar få tillbaka hoppnings egenskaperna, så vi jobbar väll vidare med den nivån ett tag tills han känner sig redo för att höja och gå vidare.♥
 
 
Nej, nu ska jag ta itu med eftermiddagspasset med mina niner och givetvis så ska stallet skötas också, så det verkar som om jag har något att ta tag i resten av kvällen.  
 
Ha det bra!♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0