hoppnings uppdatering - Lakrits & Henry

 Hej läsare!
Just nu sitter jag här framför datan efter att ha varit ute och grejat hos kaninerna idag igen.
Det är riktigt varmt idag och solen steker på hela tiden, så jag kan bara hoppa och träna kaninerna korta stunder innan de får komma in i burarna igen och vila sig lite. Såklart påverkar inte värmen bara kaninerna, utan mig också, så även jag behöver en paus med något kallt att dricka lite då och då. 
Men nu så hade jag tänkt att uppdatera er lite, innan jag ska ut till värmen och kaninerna igen.
 
Hoppningen ligger alltid först på listan varje dag nu, eftersom jag vill verkligen tycker att det är roligt och har blivit min nya grej och hobby som jag både vill utvecklas och tävla i, så småningom till hösten, ett av mina mål för sommaren som jag verkligen måste jobba med.
Henry utvecklar jag som vanligt på 10-15cm höjderna, och han klarar det fint, och det är bara starten som vi måste jobba på nu så han får en lite kvickare start, istället för att ta några sekunder innan han är på banan igen.
Men annars funkar han fint, hoppen blir bara bättre och bättre för varje dag som går här hemma, snabba och smidiga hopp, som oftats går på 4-8 sekunder i 5-15cm höjd, och trots sin vikt så hoppar han som att han skulle vara i Lukas smidiga lilla kropp. 

Lakrits har jag tränat i sele någon gång om dagen medans Henry sitter och vilar i buren , så får han komma ut och röra sig lite.
Men igår så kände jag att testa honom på banan, eftrsom han har varit hoppkanin och varit duktig på att hoppa så kände jag inte riktigt att vi behövde börja om på 0, men vi börjde iallafall lugnt med 3 hinder i 5 cm höjden. 
Och till min förvåning, klarade han alla hinder och hoppade fint och lätt över dem alla, och då hade jag äntligen upptäckt en hoppkanin i honom också, Kärlek till mina hoppande änglar.♥
Så nu kan jag äntligen jobba med båda, på samma höjd och med samma taktik. Då kan jag även jämnföra dem med varandra och deras hoppkunskaper, smidigt och bra.
 



Jag har fler videos när både Henry och Lakrits hoppar, men eftersom den enda uppdateringen ni fått denna vecka har varit videos när de hoppar så väntar vi med dom till helgen eller nästa vecka, beroende på uppdatering i veckan. 
 
Nej, dags att gå ut igen, till solen och kaninerna. Det ska städas och tränas och vi kan helt enkelt bara göra en bubbla där det står "Kaniner", kanindagar är mina absoluta favoriter.♥
 
Ha det bra!♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du är jätte duktig med Henry och Lakrits!

Svar: Hahah, tack. Det tar mycket tid, men träning ger färdighet :)
Vem är Linnea?

2014-07-08 @ 15:13:21
URL: http://polluxprinsessan.blogg.se
Postat av: Nathalie

Hej!
Tips du kan börja tänka på när du börja tävla,
köp en laglig sele, den du har nu är inte laglig att tävla med då spännet ska sitta längst bak runt magbandet och mitt på. Exempel: http://kaninmagazinet.se/2012/january/sele-och-koppel.html

På tävlingar är avstånden mellan hindrena minst 3 meter.

Lycka till!

Svar: Åå, tack så mycket för tipset!
Jag ska nog använda en H-sele på nästa träningspass, för båda två.
Okej, då kör vi på det i fortsättningen. :)
Vem är Linnea?

2014-07-09 @ 19:01:23
URL: http://kaninmagazinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0