Torsdag❥

På morgonen hade vi denna lilla engelska uppsats som vi skulle skriva. Vi fick 40 minuter på oss att skriva en " a special day ". Tror att det gick bra, men man vet ju aldrig ;)
 
Sen så hade vi matte. Anette skrev upp lite saker på tavlan, alltså repetion. Det var okej, det finns ju värre saker.
 
Därefter hade vi Teknik med Johan. Vi plockade fram tekniklådorna och började bygga. Jag var med Milla, Felix och en till. Jag är verkligen inte så värst intresserad av teknikens utveckling och inte på att bygga med olika delar heller. 
Men det var den lektionen.
 
På svenskan började vi med argumentation. Först så läste vi i ett häfte om argument. Sedan så fick vi skriva om en valfri sak att argumentera för. Jag valde att vi skulle stoppa elefantjakterna. Det var riktigt roligt det sär med argumentation.
 
Sen så var det mat. Vi åt något riktigt god soppa. Skitgott verkligen!
 
Efter maten så kom Berit in och det var dags för dagens so pass. Vi gjorde en sammanfattning av stormaktstiden. Det var helt okej, tyckte jag. Vi hann även börja lite smått med Karl Xll.
 
Därefter så hade vi engelska. Tycker inte om engelska så mycket faktiskt, eller ja, inte fonetiken iallafall. Och idag, var det givetvis fonetik dags igen. Aja, det är bara att bita ihop och köra på!
 
Sista ämnet idag var Elevensval. Jag slutförde min argumentation om elefanterna. Tiden som blev kvar jobbade jag vidare i rödatråden B.
 
Bild från instagram.
 
Jaha, imorgon var det dags för valla igen. Är så taggad! På valla får man lixsom olika salar istället för ett vanligt klassrum som man gör allt i. På torsdagar brukar jag säga att det är helg, för att på valla känns det som det!
 
Imorgon kommer vi iallafall få ha hemkunskap med Marita. Det är nog det jag ser fram emot mest. Det är jättekul att laga mat, tycker jag. Man ser alltid fram emot vad man ska laga :)
 
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0