torsdag

På morgonen då hade vi engelska. Vi gick igenom engelskan så vi kunde få en extra chans att träna på rasten. Det gick väl bra. 

Sen så hade vi matte. Vi jobbade vidare med " mer om tal " och dubbla uppställningar. Det gick riktigt bra, allting blir roligare när man förstår det.

Efter det så hade vi teknik. Vi kollade på en halvtimmes film som handlade om åska och elektricitet. Haha, riktigt skön lektion, när man bara får chilla ;)

Men efter passet så kom den långa svenskan. Flera i klassen läste upp sina argumenterade texter ich vi kom in på långa och djupa diskutioner. Ganska roligt att höra vad andra argumenterade mot och för. 

Efter svenskan så åt vi mat. Idag blev det ostsoppa, skit gott verkligen, och det behövdes verkligen! 

Sen så var det dags för engelska provet. Vi vet inte hur det gick ännu ( det är väl rätt så solklart om vi gjorde det idag) men jag gjorde mitt bästa, så vi får väll se om det räcker till några bra poäng :)

Det blev egentligen bara en liten stund med so. Vi gick iallafall igenom stormaktstid provet och fick gå och prata med Berit om hur hon hade bedömt och sånt. 

På elevens val så gjorde jag klart till tal 25 ( som var veckans mål ). När jag var klar med det så jobbade jag i ordbanken. Ganska lugn lektion och lite sånt.


Sitter nu och väntar på bussen och som kommer vilken sekund som helst. Ska väll plugga lite på islamprovet, äta, sitta vid datorn och gosa med finaste grisen när jag kommer hem! 

Ha det bra så länge❥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0