tisdag❥

Idag började dagen som vanligt med matematik i 50 minuter. Vi jobbade med problem lösningar och lite sånt. Vi fick även ha betygsamtal. Måste säga att det gick väldigt bra, så jag är nöjd. 
Vi fick en liten bensträckare ( fem minuter ) mellan mattepass 1 och 2. Vi gjorde samma saker som förra passet, problemlösningar och betygssnack.

Sen så hade vi so. Vi satte igång med religionen Islam. Vi läste, svarade på frågor och diskuterade lite grann. Om jag ska vara ärlig så avskyr jag verkligen tisdagarnas so lektioner. Speciellt religion, tycker inte att det är speciellt kul eller lätt att komma ihåg allt..

Sista lektionen före lunch var svenska. På det här svenska passet brukar vi läsa  bänkbok och ta det lugnt. Det är skönt att pusta ut lite efter de två långa, tråkiga och utmattande lektionerna. Så det blev en liten skön stund inne i bokens värld :)

Idag blev det tacograttäng, vi äter det väldigt ofta så man tröttnar lite på det, men det är ju tur att man sitter med Mi och Cassie som man kan sitta och babbla med!

Efter maten kom AB1 gruppen tillbaka och vi hade engelska tillsammans. Vi fick vårterminens första engelskaläxa, (glosor och text om thanksgiving day). Inte det bästa kanske, men det är väl bara att ligga i och plugga hårt!

Sista efterlängtade lektionen var bild, åå, har faktiskt inte längtat så mycket som idag till bildlektionen, Bild är lätt ( tycker jag ) så för mig på lektionerna är det lixsom väldigt lugnt. Idag skulle vi iallafall illustrera en text, alltså måla en bild som passar till texten, eller vad man nu ska säga. 


Jag åkte buss idag ( får vänta från 15.00  till 15.25 ). Jag fick gå ifrån vägen och hem. När jag kom hem så åt jag mat ( varför skulle jag inte? ) och satte mig vid tvn. Sen så tog jag tag i engelskan och ja, allt annat. Senare under kvällen så tittade jag på farmen och bygglov med popcornskålen i högsta hugg.

Imorgon ska jag, Mi och Cassie ska in till Karlskoga efter skolan. Cassies mamma skjutsar in oss och hämtar oss om pappa inte kan. Vi kommer att shoppa, prata och fika. Så som vi brukade göra i fyran och femman, har saknat det faktiskt. Men det är skönt att vara tillbaka till shopping och fika med världens bästa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0