tisdag

På morgonen så hade vi matte. Vi började i matematikboken 6B. Vi jobbade med kapitlet " mer om tal " och lite miljontal och sånt. Tycker ju inte matte är värsta  "wow" ämnet, men det beror på helt vad vi jobbar med.

Nästa lektion var so. Vi jobbade, repeterade och kollade på en film om islam. Jag är ju inte så mycket för religion, tycker att det är jobbigt och tråkigt, men, man måste ju kunna sånt ( jag vet inte om man måste kunna sånt, om det är ett sådant stort ämne som matte som man alltid behöver, eller? ). Lektionen var verkligen seg, men den tog ju slut iallafall.

Sen så läste vi bänkbok. Jag verkligen älskar dom här lektionerna. Man har bara haft stressiga och jobbiga lektioner och så sätter man sig och läser och tar det lugnt såhär innan maten. Så himla skönt att få vila lite.

Idag blev det någon slags skinkfrästelse. Helt okej, det gick ju att äta iallafall.

Sen så hade vi svenska. Vi gjorde ett test prov i läsförståelse inför nationella.  Vi fick 60 minuter på oss, tror att det gick bra, men läsförståelse är inget ämne jag äger på.

Det blev ju inte så mycket tid kvar efter provet, så vi hade ett klassråd. Vi hade både elevråd och kamratstödjare. Gillar klassråd faktiskt, höra vad kompisarna tycker och så. 


Jag åkte buss idag och vilket innebär att jag kommer hem vid fyra tiden. 
Har kollat lite på läxorna ( bara lite ) och lite sånt. Har också slöat, ( det kunde ni säkert ha listat ut ) suttit vid datorn och lite sådana saker. Ska väl hoppa i duschen lite senare och titta på tv. Jag är en sådan bra exempel på latmask, och det kan jag stå för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0