Onsdag

Ja, då var första dagen i skolan avklarad. Det känns riktigt skönt att vara tillbaka igen. Ni vet, träffa kompisar och så, som jag tyckte var roligt.

På morgonen så fick vi först schemat över period 3. Efter att vi fick dem så gick vi igenom schemat. Det såg riktigt bra ut faktiskt.
Sen så pratade vi på resten av mattelektionen. Allt från raketer till julafton. 

Sen så var det dags för musik. Ida ( lärare ) skrev upp planen för vårterminen på tavlan, så att vi kunde rösta om vad vi skulle börja med nästa musiklektion.

Därefter var det slöjd. Idag var det iallafall dags att byta, det vill säga att dom som hade syslöjd fick ha träslöjd och tvärtom. Jag började sy korsstygn. Vilket jag total dålig på. Trassel hit och trassel dit!

Maten idag var korv med bröd och fisk med ris. Tog lite bådeoch, kunde inte riktigt bestämma mig, båda var ju sååå goda!

Därefter var det tid för Svenska. Vi gick igenom något nytt ( kommer inte ihåg var det var ) som var roligt. Nu börjar vi gnaga lite smått på högstadiet.

Efter det var det dags för idrott. Vi började med att värma upp med att springa lite i salen. Efter det körde vi en rörelsesaga som heter Familjen Olsson. Jag och Milla ( kompis ) var hunden Felix. Hahaha, labradoren och schäfern kallade vårat lag oss!❥ resten av lektionen körde vi kinaboll, som var riktigt roligt.

Jag och Milla

Innan vi slutade fick vi reda på att vi skulle ha prov i Engelska, seriöst, redan? Efter första dagen efter jullovet. Man får väl helt enkelt acceptera det, det blir ju bara hårdare ju närmare man kommer högstadiet.

På tal om högstadiet, så är det dags för grupp AB2 och AB3 att åka ner till valla igen, är typ världens lyckligaste igen! Att komma tillbaka till valla där vi får ha No ( fysik till största delen ) och Hemkunskap med snälla Marita igen kan man bara inte förstå! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0