måndag

Första lektionen för dagen var idrott. Idag höll fyra i klassen sin planerade lektion. Idag blev det spökboll och konboll, ganska kul! 

Sen så hade vi teknik. Vi drig fram teknik lådorna igen och byggde en radio. Alla andra fick typ så här låtar och nyheter från en början. Så jag , Milla och Felix byggde om våran. Tillslut funkade den!

Nästa lektion var svenska. Vi läste i Mio, Min Mio. Jag älskar verkligen boken, så sjukt bra och spännande!

Till lunch idag blev det köttbullar och mackaroner, helt okej, men ingen super favorit.

Efter rasten så hade vi engelska. Vi gick igenom engelska diagnosen ( som vi fick hem idag ). Alla dessa prov, och ännu fler ska det bli! 
Berit läste om olika delar i svenskan som kommer med på nationella. Vi fick även göra en liten övning till det.

Sista lektionen var historia. Vi gick igenom Karl Xll och kollade på en liten film om stormaktstiden. Efter filmen skulle vi göra ett prov om stormaktstiden. Det gick bra, tror jag. 

Nu ligger jag under täcket och sitter vid datan. Blev precis klar med engelskan, skönt. Nej, nu blir det data mys på hög nivå :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0