Henry❥

Ja ,kvällen blev väl helt vanlig. slappa,tog en långdusch ( då kan vi snacka länge ) och åt lasagnette. en helt vanlig torsdagskväll helt enkelt.
 
Har väl även gosat med finste. Henry är ju inte helt frisk, men det börjar gå åt rätt håll, tror jag. Men han fäller jättemycket fortfarande, men det gör ju hanarna när de är kastrerade, men han fäller ännu mer än vanligt, och om jag ska vara ärlig så vet jag väl inte hur mycket den där medicinen hjälper, jag ser ju ingen skillnad direkt, men det  får väl mamma avgöra, eftersom jag är i skolan så ser jag ju bara honom på kvällarna ( det är då jag håller på med honom ).
Om det fortsätter så ska vi väl till veterinären och kolla lite. Mamma har ju en kompis som jobbar inne på kliniken, så vi kanske kan fråga henne om Henrys pälsproblem, men hon vet ju redan om det. 
jag tror att det var någon gång i somras som hans skabbproblem började, men vi gav honom medicinen och han blev bättre efter ett par veckor.
 
Och på honom är väldigt svårt att se hur han mår eftersom han är lika lugn och go och visar inga symtomer på att han är sjuk, vilket i vissa fall inte är så bra. Men skabb är ju inte livshotande precis, så det är ju inte farligt på så sätt, men det är ju besvärligt i öronen och i pälsen för honom, och givetvis för mig, mamma och andra närvarande också. Det ska medicineras, det ska sopas päls på golvet och så får man inte hålla på så mycket med honom när han har fått medicinen. 
 
Krya lilla älskade Henry♥
 
Bild tagen i somras 2013
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0