fredag

Hejsan, äntligen fredag, eller vad säger ni? Har väntat hela veckan på den här dagen, så jag tänkte berätta lite om min fredag.

Vi hade ju hemkunskap som vanligt, och idag blev det gratinerade potatisklyftor (se tidigare inlägg om ni vill se bilderna). Och det blev riktigt gott, men problemet var senapen. Jag och Cassie totalt hatar senap, och då menar jag det, så vi tog en ¼ matsked med senap, haha. Problemet är väl att senapen innehåller väldigt många olika kryddor, vilket ger en god och kryddstark smak och därför används den ju ofta till, i maträtter, i olika matblandningar/smetar. Så det är ju inte så bra att vara imot senap, men då går det att krydda istället med b.la salt och pesilika, vilket jag och Cassie använde oss av. 

Dagens fysiklektion var inge vidare. Våran lärare har ändrats jättemycket sen jullovet. Han är hårdare och bara allmänt jobbig, han har alltså växlat helt, från favorit/chill lärare till världens hårdaste/jobbigaste. Hatar när personer växlar så himla fort, det är samma ska med allt annat också. 
Men vi fick iallafall jobba med ännu ett frågor häfte helt på egen hand, så himla kul alltså, favorit ni vet, fan heller ( ursäkta mitt språk, men det känns faktiskt så ). Hatar de där j*vla frågepappren, alltså kan ni tänka er, man har sätt fram mot fredag hela veckan, mot labben och ser verkligen fram imot det och allt är så perfekt, snäll  och hjälpsam lärare, inga frågepapper och roliga labb, men istället får man en sur och irriterad lärare, en j*vla massa frågor och en hel del gamla seriekopplingar. Kan ni förstå hur det känns? 

Väldigt rolig nolektion, not.

Kom iallafall hem tidigt idag, vid ett ungefär. Så jag satte på mig mjukisbyxorna och mamma började med maten, hemmagjord pizza. Medans hon höll på la jag mig under täcket och läste mina absoluta  favoritbloggar, as usual. Försökte hitta shark night och jaws mm. Måste säga att jag har blivit beroende av hajfilmer efter att ha sätt " shark attack 3". Men jag hittade ju bara trailers på filmerna. Sånt går mig på nerverna. Man söker på full movie och inte ett skit kommer upp? Bara massa trailers. Fick väl kolla på splay istället. Så mysigt, och så skönt. 

Har väl inte gjort något mer avancerat idag, bara slappat och chillat, sånt som man ska göra på en fredag





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0