fredag❥

På morgonen så hade vi först hemkunskap. Idag lagade vi Johans favoritfisk, vilket var torsk med potatis och rivna morötter. Jag och Cassie var kungar som vanligt, då ska vi inte prata om att vi kokade sönder potatisarna.. haha, som sagt, kungar ;)

Sen så gick vi bort till Bowlinghallen, där det finns bl.a choklad, lakritsrämmar mm. Jag köpte Dröm krisp och Cassie köpte Country corn. Efter det så gick vi raka vägen till klassrummet för nu var det dags för fysik!

På fysiken så hade vi teori. Vi repeterade lite från förra veckan och läste igenom häftet om atomer, svarade på frågor osv. Hahah, skit kul lektion verkligen.. Hatar teori överhuvud taget.

På rasten så stannade jag och cassie i klassrummet. Vi bloggade och tryckte i oss massa choklad. Hahahha, väldigt sociala, som alltid :)

Efter rasten så kopplade vi lite serikopplingar för att kolla om olika ämnen kunde föra ström som fick en lampa att lysa. Jag, Cassie och Alma valde b.la vatten, kopparnubb mm. Det var ungefär det lektionen bestod av.

Så sant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0