speciellt just nu.

Nu tänkte jag göra en " speciellt just nu " eftersom jag har lite saker som kommer ske/är påbörjat här hemma, men det kretsar även runt skolan.
 
Just nu så håller vi på att göra om hela vardags rummet. Vi var väldigt trötta på de gamla gula tapeterna och på det mörka golvet, så vi bestämde oss för att frächa till det lite, så vi rev ut allt och började om från noll. Jimmy ( min brorsa ) och pappa jobbar mest på vardagarna med att bl.a byta väggar, golv osv.
Dom har gjort klart väggarna, hel vitt en så länge ( vi har inte tappetserat ännu vilket är ganska självklart ) och de är klara med ena delen av taket också, helvitt där också. ( ni som har varit hemma hos mig vet hur det ser ut just nu ).
Pappa och Jimmy ska väll göra klart resten av taket någon dag, samt börja på golvet. Men det är absolut ingen stress, för det viktiga är ju att det blir bra, men lite ivrig är man väll alltid? 
 
Imorgon gör alla sveriges sexor sitt första nationella prov i svenska ( bortsätt från proven i trean ) och jag är väldigt nervös, för jag vet ju inte hur det är ännu. Direkt på morgoen ska vi ha ett lästförståelse prov. Jag personligen tycker att jag inte är så bra på läsförståelse, men ja, det kommer förhoppningsvis gå vägen, för man vill ju inte hamna i diket ( vilken humor ) ;)
Anette gav oss lite tips som kan vara bra att tänka på såhär innan provet/proven.
 
- Gå och lägg dig tidigt, så du är väl utvilad till proven.
 
- Ät en ordenklig frukost, för det bränner mycket energi under proven.
så då är det bra att ha lite guldpengar i kistan.
 
- Hoppa över frågorna du inte kan, så sparar du tid. ta de frågorna
du är säker på först, så hinner du klura lite på de du är osäker
på, istället för att missa de du kan.
 
- Om det är många rader på en fråga, så vet du att det ska vara ett
långt svar och om det är en liten rad så kanske det bara ska vara 
ett ord.
 
- Ta med dig något att äta. Det blir långa pass och lektioener under 
nationella prov, och då går det åt mycket bränsle. så ta med en 
macka eller en frukt, som du kan äta på rasten.
 
Just nu sitter jag i soffan med ett glas oboy och taggar inför provet imorgon. längtar så till sportlovet, skulle verkligen behöva en paus från skolan, för det är något jag gärna skulle vilja. Men det är bara att kämpa på, det är bara någon enstaka vecka kvar.♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0