Boktips!

Hejsan! 
Cassandra gjorde ett inlägg som hette tips, då tipsade hon om en film och gav den recensioner. Jag tyckte att inlägget var riktigt bra, så jag tänkte göra en sådan.
Cassandras blogg hittar ni här♥.
 
 
Denna bok heter "bff simma eller sjunka " och det är en riktig tjejbok. Det handlar om två bästisar som ska börja på en ny skola. Jas hittar två nya vänner som hon hänger med allt oftare. Ellie blir  svartsjuk. Boken är skreven i preteritum ( då tid ). Boken skulle mycket väl kunna vara sann, eftersom det brukar bli så när man byter skola eller kommer ner till sjuan ( högstadiet ). 
 
Baksidan: jag och min bästis Jas ska börja i en ny skola och jag är rädd gör en massa olika saker... Som att jag ska se urtöntig ut i min gigantiska skoluniform... Att jag ska bli retad för mitt urlöjliga efternamn... Och att jag ska gå vilse på väg till lektionerna! Och jag kommer säkert vara en av de yngsta ( och kortaste ) på hela skolan. Men min största, värsta skräck är att JAS ska fatta att jag inte är häftig och skaffa sig en ny bästis. 
 
Författare: Holly Robbins ( översatt av Sofia Pettersson ). 
Antal sidor: 154 sidor.
Från: tjejklubben Girl:it
 
Recension: boken är väldigt bra och är en bra bok för tjejer mellan 11 - 13 år. Ellie stöter på en massa problem och gör allt för att inte förlora jas. 
 
Betyg. ★★★★★ 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0