hoppningsuppdatering - Henry & Helix

Hejsan på er!
Just nu sitter jag här igen med två trötta små Henrygrisar i knät efter en lång och ännu en kanin inspirerad dag full med kaniner och städ , och även sådana dagar behövs någon gång i veckan. ;)
Men nu så har jag varit sugen på att uppdatera er de senaste dagarna, men tiden har inte räckt till då jag hellre velat spenderat de dagarna i stallet och hos kaninerna.♥
Men nu så fick jag en ledig stund och har redan planer på vad jag skulle skriva till er, om de kanin aktiga dagarna och om hoppningen, såklart!
 
Henrys hoppning har jag delat upp lite mer nu, vi ska hoppa måndag, torsdag och lördag. Alltså så får han lite fler vilodagar än förut, som han kan vila upp sig på, eller snarare sova sig genom dagarna.♥
Annars så jobbar vi mycket på samma saker, miljöträning, repetition och finslipning för Henrys del och hos mig är det fortfarande kopplet och lite finslipning där med. 
Något som vi måste jobba extra mycket med är miljöträningarna, och det kommer jag spendera de flesta kommande passen på, träning träning träning där.. 
Henry blir väldigt osäker och det leder då till att han tappar fokus och hoppar iväg och hittar på andra "äventyr", som att jaga maskros blad eller att bara hoppa vidare till något roligt och främmande ställe.. sötis.♥
Men det jag är och har varit stolt över hela veckan är att Henrys mod stiger mer och mer och slösar inte bort en ända sekund när han väl fått till det och har så kallade "elitdagar" , då han presterar extra bra någon gång i veckan och då känns han som något extra och energin lyser igenom. det är så häftigt att se den stilen!
De flesta gånger han har elitdagar så filmar vi och filmerna är de som kommer upp här på bloggen under senare tillfällen i veckan.♥
 
Och nu har även våran lilla Helix flyttat hem efter ca 6 timmar i bil på måndagskvällen, men jag måste säga att det var helt klart värt det. Han är super go och mysig redan, och viktigast av allt, han är älskad.♥
Så han är redan en i familjen och värkar gilla storebrorsan Henry, även fast han kan vara lite retsam och bråkig ibland, syskonkärlek vid första ögonkastet, lätt finaste bröderna.♥
Så planerna på Helix är först att han ska bli ordentligt tam och go, och sedan så ska han börjas seltränas vid 3,5 - 4 månaders ålder. Men innan jag ska försöka hitta hoppkaninen i honom får han vara en liten maskot och kelgris.♥
Sophias hemsida, klicka HÄR.
 
Nej, nu ska jag ta och äta någonting smaskigt, så som popcorn och lösgodis eller något i den stilen.. godismonstret Linnea kan komma fram med jämna mellanrum. ♥
 
Ha det bra!♥
 
 
 


bilder från min instagram, @linneaskaniner & HÄR
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0