sjukhus & presenter

Hejsan hejsan!
 
Det blev ingen mer bloggning igår, men jag hade fullt upp hela dagen. Det har faktiskt hänt mycket här hemma på senaste tiden.
 
Igår så var det ju tänkt att jag, mamma och Isa skulle in till stan en sväng, men så blev det inte. Vi hann faktsikt inte. För vi skulle in och träffa pappa också.
 
För er som inte visste så åkte pappa in till lasarettet i måndags pågrund av ont i bröstkorgen och hjärtat. Men allt gick bra, och han var jätte pigg och glad när vi kom in och hälsade på.♥ 
Jag och Isa var väldigt busiga ( ja, nästan lite för busiga om du frågar mig ) så vi lekte med sjukhussängen och åkte både upp och ner ( ni vet så där man ser på  film ). Tillslut så typ pajade sängen. Den gick inte upp vid fotstödet och det såg helknasigt ut. Pappa försökte också att få upp fotstödet, men det funkade inte då heller och där låg jag och Isa och nästan dog av skratt! 
Sen så var det mammas tur att försöka, men då blev det ännu värre, Haha. Isa och jag kunde knappt hålla oss från att skratta, och det kunde inte mamma och pappa heller ;)
 
Men efter några tappra försök så gav vi upp och vi bestämmde oss för att fråga sjuksköterskan om hjälp, när hon ändå skulle komma in och hämta pappas bricka. 
Hon fixade det på tre sekunder och då tänkte man ju.
"Var det så enkelt? Vi som prövade precis ALLT."
 
Pappa skulle stanna kvar en natt till innan han kom hem. Jag kommer inte riktigt ihåg varför, men det var något slags motiontest han skulle göra ( för att se hur hjärtat slår när han får anstränga sig ). 
Det var riktigt jobbigt att åka ifrån honom och jag längtade tills han var hemma hos oss igen.♥
 
Idag så åkte jag, mamma och isa in till stan för att handla lite. Mamma släppte av mig och isa vid kulan och hon åkte vidare till Bergslagscenter. 
Jag och Isa köpte inget speciellt, men vi båda provade mycket kläder och outfits. Vi köpte inget för att vi sparar till ännu en "systershopping" med Diddi, som kanske händer någon gång i helgen. 
Jo förresten , vi köpte två saker, men inte till oss själva utan en till pappa och en till mamma.
Mamma fick en påskblomma med en liten fluffig kyckling i och pappa fick ett slags "coffee time pack" med två kaffemuggar, en sked och tre små tester på olika kaffesmaker: vanlij kaffe mix, Kanel stänger, Cappuccino mix. 
Vi tyckte att kaffesättet passade honom, eftersom pappa älskar kaffe.
Både jag och Isa hoppas att presenterna uppskattas och att ni gillade dom.♥
 

Sedan så åkte jag, Isa, pappa och Peppi till mormor  och morfar en liten stund. Vi fikade och busade med Peppi. Jag och Isa blev sådär busiga igen, men inte så vi förstörde något iallafall ;) 
De bjöd oss på tårta, bullar och rulltårta mm och det var riktigt smaskigt och gott! 
 
Nej, nu ska jag nog ta Peppi på en liten tur, kanske inte så trevligt med e tur i detta väder, men det är sådant måste man göra, även en dag som denna.
Det är bara så tråkigt med vädret. man känner sig verkligen lite nere varje gång man ser ut genom fönstret och det regnar ute, så typiskt.. 
Men vi går mot ljusare tider, och i helgen ska det bli väldigt fint väder upp mot 20 grader, eller ja, det är det som står på mobilens väderapp, den kan man ju inte heller lita på..
 
ha det bra så länge!♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Mi

Gud vad gullig kyckling. Hoppas jocke blir bättre.
Kram <3

Svar: Haha, tack. Tack från pappa. ❤️
Linnea Flink

2014-04-18 @ 15:55:10
URL: http://nattstad.se/mi_milla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0