sågarfallet och påskmiddag

Hejsan hejsan!
Igår så var jag, pappa & Isa i Torhyttan för att pappa skulle träffa hans jobbarkompis. Så jag och Isa ( för att tiden skulle gå snabbare ) tog med oss Peppi. Han ( pappas jobbarkompis ) har också hund, Mulle som är en glad och go' hund. Peppi och Mulle blev riktigt bra vänner, och de lekte med varandra ända tills de inte orkade mer! 
 
 
Sedan så åkte jag, Isa och pappa till "Sågarfallet" som är en promenadslinga runt vatten ( dessa slingor brukar vara ganska långa ). Vi började gå på stigen mot Jättebergen, men fick sedan vända pågrund av för mycket vatten som täckte stigen. Efter det så började vi gå tillbaka och började istället gå nedåt mot Sågarfallet.
Efter en liten kik på fallet gick vi upp till bäverbona i skogen och Gud som de har byggt! 
De hade fixat upp en dam, och hade lagt pinnar som en "mur". "Muren" var ju runt en meter hög! 
Tänk att en bäver, en liten liten bäver, kan bygga och förstöra så mycket i naturen. Med förtöra menar jag att , när de gnager av träden, så ruttnar träden och dör. Det är väll kanske inte så bra.
Men om jag ska vara helt ärlig så är bävrar ganska häftiga djur. med deras tänder kan de "bita" ner ett helt träd. Hur coolt är inte det?
 
Efter "Sågarfallet" så åkte vi och köpte glass som ett litet förtjänat mellanmål. Sedan så åkte vi hem och bara slappade. 
 
 
Idag så var det påskafton och det betyder att vi var bjudna på påskmiddag hos farmor och farfar. Där så fick vi god mat och mycket annat roligt.
I början så var det mest jag, Isa och en av mina kusiner som var där, eftersom de andra ( mina två andra kusiner ) var ute och gick påskkärringar. 
Sedan när vi ätit färdigt, så kastade jag och isa pil och det var väldigt skojigt, förrutom att en av mina pilar hamnade på taket, hehe..
 
 
Sedan så spelade jag och mina två kusiner ( bla. Wilma ) "Jätte Yatzy" och det gick väll sådär, jag kom tvåa och Wilma vann, men ni vet: 
"Ettan förlora tvåan vann" :)
 
 


Efter det så spelade vi kubb, jag och Isa mot mina två kusiner och vi förlorade med 2 - 0. Men som tur är så är jag ingen irriterad vinnarskalle som säger "tur" och "flyt", utan med handen på hjärtat säger jag att de helt enkelt hade bättre taktik än oss.
Sedan så satt jag, Wilma, farmor och mina två fastrar och pratade på. Vi pratade om allt möjligt och försökte oss på lite Yoga Skills, Om jag säger såhär det gick väll åt pipsvängen, HAHA. 
Efter det så var det tårttajm och påskäggs utdelning. Dock är mitt ägg slut nu.. Linnea Godis Monster, trevligt att träffas!
 

Ja Linnea, planer för imorgon?
Jo, mamma ska skjutsa mig och Isa till Laxå och släppa av oss vid Diddis stall, för att sedan åka in til Marieberg och shoppa lite och ni vet, prata som på alla mina "sistershoppings" med diddi, det är redan andra gången för iår!♥
Vet ni varför jag åker dit så ofta med henne? Det är egentligen inte shoppingen som jag är ute efter, utan det är att sitta och prata under bilresan dit och hem. Hon är en av de få jag faktiskt kan lita på, hon är ingen som går en bakom ryggen och sprider skit om en. Vill ni ha svar på min bästavän fråga? Det är nämligen mina syskon och familj, och vem har sagt att man måste ha några i skolan?
Diddi, om du läser detta så ska du veta att jag älskar dig!♥
 
Nej, nu väntar något gottit nere i skåpet, så det är nog bäst att jag springer ner och äter det innan det är någon annan godissugen som tar dem :)
 
 
Ha det bra!♥

Kommentarer
Postat av: Mi

Skrev du allt dedär på mobilen. Usch, jag skulle aldrig orka det. Fina bilder föresten

Svar: Haha, nej, skriver på datan och sedan lägger in bilderna från mobilen. Håller nog med dig, det skulle nog bli jobbigt ;)
Kram❤️
Vem är jag?

2014-04-19 @ 23:26:26
URL: http://nattstad.se/Mi_Milla
Postat av: Diddi

Älskar dej med så himla mycket! Skulle aldrig svika dej o kommer alltid finnas här för dej! Längtar tills imorgon, haha eller ja senare idag eftersom kl är efter tolv! ;) love u! <3 ses imorrn! ;)

Svar: Skulle aldrig gå bakom ryggen på dig heller eller någonsin svika dig. Ja, vi ses vid tolv tiden :) love u<3
Vem är jag?

2014-04-20 @ 00:15:01
URL: http://Alexandraflink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0