plugg & Lidertorpsmon

Hello!

I lördags så var jag, mamma , pappa och Isa uppe vid Lidertorpsmon för att promenera Peppan lite ( på ett nytt ställe, hon tycker att det är mycket roligare än att bara gå hemma hela tiden! ). Så då åkte vi dit en sväng.
Det var verkligen jättefint där, helt otroliga skillnader, ena sekunden upp och ner för berg och backar och andra kan det vara hur platt som helst. Skit roligt att se! 
Peppan kan ju nu vara lös och det känns otroligt skönt. Annars brukar hon ju bara dra och streta i det korta lilla kopplet ( eller ja, korta och korta ). Peppi verkligen älskar att springa och röra på sig, så då vill hon gärna ha lite mer utrymme att röra sig på.
När man kallar på henne igen så kommer hon direkt, och det är också hur bra som helst. Hon brukar alltid komma i värsta farten. Springer fram och tillbaka och är superbusig! 
Jag har film på det, men det är väldigt svårt att få henne på bild. Det blir liksom bara ett litet vitt sträck som åker som en raket till ena och andra sidan. 
Så tror nog inte att den kommer ut här, Vill ni se videon?
 
 




I måndags så gjorde jag inget speciellt, bara vara ute och plugga. Synd att skolan pajar halva våren med alla dessa läxor, främst alla "läsa på till prov" läxorna. Jag är sjukt stressad just nu och får knappt en ända ledig minut för än vi får en ny läxa.. Är inte loven till för att njutas, en vecka då man får slippa alla läxor? 
Är så himla stressad över skolan och vill prestera allt jag kan. Det är typ det jag lägger all min energi på. Vilket ofta leder till pressning och gråt. 
Det är kanske inte alla som känner så här, men jag har alltid velat lyckas och komma högt upp över min målribba, men ibland så blir allt bara för mycket.  
Det leder oftas då till gråt, det är egentligen ingen som sätter den mål ribban åt mig, som mina föreldrar och mina lärare, det är jag som vill högt upp och bli något stort i framtiden. 
Men ibland så måste jag ändå sänka min ribba lite, det blir för mycket och man kan inte prestera bäst på varenda prov och det vet jag själv också. 
Det är en av anledningarna därför jag inte bloggat lika mycket som förr, jag lägger i stort sätt ner all min energi på plugg och prov. Jag är väldigt amitiös i skolan, jag lägger alltid skolan före allt annat. 
Försöker träna bort den vanan, att inte lägga så mycket energi på skolan som jag gör nu. försöker blicka i nu:et och inte oroa mig så mycket över alla prov och allt som är längre fram. 
 
Igår så var det en helt vanlig tidsag, fick ett läs på prov inför den engelska diagnosen nästa vecka. Fonetik och gramatik är typ det värsta som finns, det är tråkigt, jobbigt och helt ointressant. Och så tror lärarna att jag ska kunna detta till nästa vecka? Nej Linnea, dags att plugga på hur jobbigt det än är.
 
Idag så gjorde vi musikkännedomsprovet i musik, och gud vad skönt att ha det gjort. Men den tanken försvann fort, för då var det dags att ta hem en ny läxa från musiken! Seriöst, Nu? Vi har precis gjort ett musikprov, och så får vi ett nytt att ta hem och läsa på.. Lägg av!
Inget utrymme för mig, Skolan först fritid sen.
Annars så har dagen varit helt vanlig, och lugn. 
 
Nej, dags att kolla på läxorna igen. Har faktiskt missat det idag, men fler dagar finns!
Jag kan ju iallafall kika och kolla igenom dem lite om jag orkar, annars tar jag igen det imorgon.♥
 
Ha det bra!♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ❤️

Fin blogg!

Svar: Tack så mycket, din också.❤️
Linnea Flink

2014-05-25 @ 09:14:57
URL: http://cadi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0