Måndag - torsdag

Hejsan! 
Ja, fredag igen och ännu en skolvecka närmare sommarlovet. 
Om man ska sammanfatta veckan så har den varit helt okej, inga nationella och vi har inte gjort något speciellt heller. 

Skolan
Allt har gått bra denna vecka, vanliga läxor och sånt. 
Denna vecka hade vi väldigt många glosor, närmare 30 st. Men det gick bra iallafall, hade bara två små slarvfel på förhöret! 
Till veckan är det dags för fyra nationella prov igen i SO i ämnet religion, två på onsdag och torsdag. 
Jag är faktiskt glad att det blev religion, för jag tycker att det är ganska roligt att jobba och känna till olika religioner, vad de tror på, högtider mm. 

Geografi och historia räknar jag bort helt. Geografi är roligt, men det är supermånga länder, städer och allt man måste känna till. 
Historia, är jag helt ärligt sämst på. Tycker heller inte att det är roligt och svårt att komma ihåg alla datum och vem som var vem. 

Våra läxor under veckan. 

- krafter, fysik ( till måndag ) 
- europas länder, geografi ( till maj )
- instrumentkännedom, musik ( till vecka 17, veckan efter lovet ) 

Djuren.
Allt har gått bra, med kaninerna och Henry. 
Henry mår lite bättre och är inte lika dålig i magen som han var innan. Han är med uppe lite då och då, när jag har tid och när jag känner att jag vill hålla i min lilla humla💕 ( Henrys nya smeknamn ).

min ängel.💗

Våran busiga peppa.💗

Övrigt. 
Blommorna har börjat blomma och solen skiner, kan det bli bättre? 

Dagarna går rusigt fort, snart står hela sexan och sjunger på avslutningen i juni. Är det inte helt otroligt? 


( "sommarlov" även inräknat lov, studiedagar mm. Då vi är lediga.🌸 ) 

Nej, dags att ta och slöa lite, kolla på "the walking dead" och bara mysa under filten, det är fredag enligt mig. 

Resten av fredagen ska spenderas i soffan, med ett trevligt sällskap ( godis skålen ) och med en underbar familj.💗 

Have a nice friday everybody!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0