Tisdag

Helt vanlig tisdag igen, men hade tänkt att skriva lite om dagen iallafall. 

På morgonen hade vi matte. Vi
repeterade 100 kompisarna ( fråga inte). Lätt som en plätt!

Sen hade vi en 90 minuters lektion med no. vi jobbade med musklerna, blodet och kroppen igen. Därefter såg vi en film om blodet. 

Efter det rusade vi till maten. idag blev det köttbullar med potatis och brunsås. mumis!

De första två lektionerna efter maten var engelska och matte

På engelskan fick vi veckans läxa, 
" jason och judy - he's bad news " och 
" greenie ". Vi gick igenom utal, glosor och läste texten. 

Matten var faktiskt riktigt rolig. Vi skulle pussla ihop olika saker så det blev olika figurer. Jag tror att det hette tangram, men jag är inte helt säker. Kul var det iallafall :)

De två sista lektionerna hade vi svenska och bild

På svenskan läste Anette (mentor) några kapitel ur "alex dogboy". De är så sjukt berörande och jag tipsar verkligen om dom!

Efter det hade vi bild. Vi fortsatte med picasso målningarna. Bildlektionerna i 6:a är alltid röriga. Vattenfärg hit, penslar dit , frams och flams, så ser våra bildlektioner ut.

Längtar mig bort till lördagen! 
vet ni varför? Jag har spökparty då! Dka bli så roligt och spännande, men främst kommer jag få lära känna några i klassen lite bättre. Vilket jag inte har något imot :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0