torsdag

På morgonen hade vi Engelska. Först gjorde vi veckans glosförhör. Efter det läste vi igenom texten och vi läste både på engelska och svenska.

Sen hade vi Matte. Vi gick igenom repetions häftet och pratade om A, C och E nivåerna i matte. 

Sen så hade vi no. Vi jobbar inte ned människokroppen längre, utan nu jobbar vi med puberteten. Jag tycker att det är jätte pinsamt och väldigt svårt att prata om. Men det är väl egentligen inga problem ;)

Sen så hade vi ett långt svenska pass med Anette. Första halvtimmen gick vi igenom svenska häftet som vi ska ha prov på imorgon. Andra halvtimmen jobbade vi i grupper om boken Eldens Hemlighet. Så det var väl bra :)

Till mat idag blev det cowboysoppa med sallad och mjuknsmörgås. Nej, det var inte så gott. Tummen ner för cowboysoppan!

Sen efter maten hade vi engelska. Vi jobbade i "first step" med klockan. Sen så jobbade vi lite i workbook också.

Därefter hade vi so. Vi hade samhällskunskap och idag började vi med ekonomi. Faktiskt så tycker jag om att jobba om ekonomi. Jag tycker att det är väldigt viktigt och bra att kunna. Så det var en väldigt rolig so lektion idag :)

Sista ämnet för dagen var elevens val. Jag och tre andra var inne hos Bengt och jobbade med mattematik. Det gick riktigt bra idag tyckte jag, eller ja, jag har ju gjort det förut inne i klassrummet.


Efter skolan följde Mi med mig hem. Vi kom hem väldigt sent eftersom bussen går vid halv fyra, och så ska man gå hela vägen hem också, så vi hann inte vara speciellt länge.

Nej, nu ska jag städa till Henry. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0