fredag♥

Hejsan! 
 
Då var det fredag igen, och det innebär att det bara är en vecka kvar i skolan innan det efterlängtade jullovet kommer! Men idag tänkte jag bara berätta lite om fredagen!
 
På morgonen hade vi svenska , men 4:orna hade sitt luciatåg idag så vi kollade på dom istället. De hade roliga sånger och var jätteduktiga, men det slår ju inte vårat luciatåg iallafall ;)
 
Sen så hade vi no ( vilket är sexualkunskap för tillfället ). Vi tittade på en film som handlade om " utseende " och att ens utseende blir viktigare med åren och att det är fler som dömmer en, bara för kläderna och utseendet.
 
Efter det hade vi ett 90 minuters pass med so. Först så hade vi historia. Vi läste i boken om Karl IX oche sedan tittade sedan på en film om honom. Minutrarna som blev kvar lekte vi en slags lek. Tummen upp! :)
 
Därefter så rusade vi till maten. Idag blev det:
 
Risgrynsgröt med mjuksmörgås och mandariner.
 
 
Jag är inte precis någon grötälskare, men jag fick väl i mig lite iallafall.
 
Efter maten var sista timmen mentorstid. Vi tog inte upp något speciellt, så vi sjöng lite julsånger istället. 
 
Så jag avslutar väl med :
" Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmys!! "
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0