Nationella prov.

Nu sitter jag framför datan och försöker koppla av efter en slitsam tisdag, och ja, det har varit väldigt tufft och hårt. 

På morgonen så hade vi nationella prov, och Gud vilken press! Man var tvungen att sitta hela tiden ut. 
På morgonen hade vi läsförståelse, väldigt lätt, inga speciella svårigheter. Vi läste texterna "kameleontpojken" och "guldfiskfen" och svarade på frågor. 

På rasten så tog nästan alla något att äta. Jag hade packat ner mig en dubbelmacka med lite skinka ( kom jag ihåg det? Nytt rekord isåfall ) och det behövdes verkligen. 

Nästa prov var att skriva. Det var riktigt jobbigt, liksom kände mig inte riktigt nöjd. Kändes bara som tomma ord, inge roligt alls, och det var ju inte värsta bästa ämnet att skriva om heller. Temat för alla prov iår var " vilken cirkus! ". 

Nu är det gjort, nu vet jag hur det känns. Och om jag ska vara sån så var det ju inte farligt precis. Men visst, det är ju klart man är nervös, jag började tänka på mina betyg och oroa mig för nationella prov redan i somras, vilket känns skit onödigt nu. Varför skulle jag vara så orolig när det var flera månader kvar, och mitt på sommarlovet? Kunde jag inte bara tagit det lugnt istället för att vara orolig för något i onödan? Jag fick godkänt i alla ämnen och nationella proven får vi väll se hur det går, men det kändes bra. Så vad ni än gör, ta allt som det kommer, enjoy life :) 




Kommentarer
Postat av: Milina Salihodzic

Nationella är så jobbigt!

Svar: Aa, tycker jag också!
Linnea

2014-02-05 @ 16:54:30
URL: http://milina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0